Audi má podľa predsedu predstavenstva Brama Schota jasný cieľ, do roku 2025 plánujú predať jedno z troch nových áut elektrifikované. Samozrejme, výlučne elektromobil to nebude, každé tretie auto tak môže byť aj plug-in hybrid, práve taký, aký predstavili nedávno z modelov A6, A7, A8 a Q5.

Prvý elektromobil Audi e-tron by už mal byť onedlho dodaný prvým zákazníkom. Audi e-tron GT concept predstavia aj v Ženeve, technológiu pritom vyvíjali spolu s Porsche. Ich spoločným vývojom je aj modulárna platforma PPE (Premium Architecture Electrification), ktorú budú neskôr zdieľať viaceré modely. Vyvinuli ju konkrétne pre elektrické autá.

Audi R8 Decennium

No a popri tej všetkej elektrifikácii tu máme aj staré dobré hlučné V10 v podaní R8. Audi totiž oslavuje 10 rokov, teda dekádu s vidlicovým atmosférickým desaťvalcom v R8. Najprv prišla R8 s 5,2-litrovým V10 a 386 kW (525 k).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Druhá generácia prišla s maximálnym výkonom až 456 kW (620 k), ktorý dosahuje aktuálne Audi R8 plus. Automobilka práve s týmto motorom vyrobí 222 jedinečných modelov nazvaných Decennium. Toto slovíčko pochádza z latinčiny a znamená dekáda. Dosť trefné.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Táto edícia bude dostupná len ako kupé len s lakovaním Daytona Gray. K tomu budú zladené 20-palcové disky a predné nasávacie otvory v matnej bronzovej. V interiéri pribudne volant s Alcantarou a čiernou linkou v oblasti 12 hodín. Logo Decennium bude na dverách, na centrálnej konzole alebo ho bude osvetľovať projektor z dverí. K dispozícii bude na nemeckom trhu za nemalých 222-tisíc eur vrátane ochrannej plachty. V dobe elektrifikácie tak ide o jeden z posledných prežívajúcich mohykánov s atmosférickým plnením. To nemusí byť zlá voľba, čo poviete?

Zdroj foto: Audi