Lotus dal ostrému Elise 246 koní, necelých 900 kilogramov, agresívny karbónový bodykit a sparťanský interiér.

Hmotnosť s Carbon Aero Pack je menej ako 900 kg

Lotus Elise Race 250 je priamy nástupca Lotuse Elise Cup 220 R. Rozdiel v okruhovom čase na firemnom testovacom okruhu v Hethelu je pol sekundy. Novinka sa týmto časom stáva najrýchlejším továrenský vyrábaným Elise všetkých čias. Výsledný čas je 1:35,5. Pohonná jednotka vychádza z Cup 220 R a má 1,8 litra. Poskytuje 246 koní a 250 Nm. O pohon zadnej nápravy sa stará šesťstupňová manuálna prevodovka. Áno, poviete si, že tieto výkonové charakteristiky nie sú nič moc. Ale to som ešte neprezradil fakt, že s príplatkovým Carbon Aero Pack-om hmotnosť auta je menej ako 900 kg! Hliníkové šasi základného modelu váži iba 68 kíl. V porovnaní s civilnou verziou je rozdiel vo váhe približne 30 až 35 kg.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Carbon Aero Pack zahŕňa predný podnárazník, zadný difúzor, predlženie podlahy a zadný spojler. Nameraný prítlak auta s týmito doplnkami je pri 160 km/h 66 kg a pri maximálnej rýchlosti 248 km/h činí prítlak pekných 155 kg. Brzdy a pruženie tiež neobišli naprázdno. O zastavenie auta sa starajú vpredu dvojpiestikové brzdy od AP Racing, zadok brzdí jednopiestikovými brzdičmi od Brembo. Pruženie zabezpečuje kombinácia nastaviteľných tlmičov Nitron a pružiny Eibach. Na zadnej náprave nájdeme 17 palcové kované disky, vpredu „len“ 16-ky. Štandardne sú tieto disky obuté na gumách Yokohama A048. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Predpokladaná čiastka za toto auto je v Anglicku 53 500 GBP, čo je necelých 64 000 euro. Celkom dosť za také "prdítko" čo? :) Touto novinkou si Lotus pripomína päťdesiate výročie presťahovania značky do Hethelu jej zakladateľom Colinom Chapmanom. 

No a teraz niečo skutočne pozitívne. Po zmene vlastníctva Lotusu, keď sa na čelo postavil Jean-Marc Gales, nasledovali prevažne nepopulárne opatrenia. Ale prinieslo to svoje ovocie. Lotus sa opäť postavil na nohy a vyzerá to tak, že v budúcom roku konečne dosiahne zisk. Toto priaznivé smerovanie financií značke napomohlo k vývoju nového modelu Elise. Konečne sa tak dočkáme nového modelu, nielen maličkých faceliftov. Mal by prísť najneskôr v roku 2020 a mal by vychádzať zo základnej myšlienky zakladateľa značky – vyrábať ľahké a rýchle autá. Novinka by mala byť postavená na šasi z lisovaného hliníka, rovnako ako súčasný model. Prinášame pár fotografií konceptu Elise z roku 2010, na ktorú možno bude novinka nadväzovať.

„Dnes sme stále vysokou latkou pre ľahké športové autá, ako tomu bolo v časoch, keď Colin Chapman automobilku založil. Je to filozofia, v ktorej chceme pokračovať, bez ohľadu na to, aké auto vyrobíme.“

Nový model Elise 2020 by sa mal pohybovať okolo 900 kilogramovej hmotnosti. V porovnaní so súčasným modelom bude približne rovnako dlhý, avšak o trochu širší. Musí byť totižto vybavený bočnými airbagmi a prídavnými výstuhami, aby spĺňal americké technické a právne normy. Ďalšou zmenou, ktorá však nie je istá, je riadenie. Práve kvôli emisným limitom je pravdepodobné, že novinka bude musieť mať elektrický posilňovač riadenia. Šéf spoločnosti sa ale k tejto problematike nevyjadril. Skonštatoval len: „Máme riadenie, ako nemá nikto iný. Je to súčasť našej firmy a my neurobíme nič, čím by sme to narušili“. Ale keď ich raz legislatíva nepustí, tak budú musieť niečo vymyslieť. Automobilka by tiež nechcela odstúpiť od spolupráce s Toyotou, ktorá im už dlhé roky dodáva svoje agregáty. Nízka hmotnosť sa má týkať i pripravovaného modelu SUV, kde by nemala presiahnuť 1400 kg, čo je vzhľadom na kategóriu vozidla priam neuveriteľná hodnota.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Zdroj: CC. Autocar