Znalci sa určite pozastavia nad rokom 1975. Sériová výroba modelu VAZ 2106 (Lada 1600) sa totiž oficiálne začala až  21. februára 1976, teda presne tri dni pred 25. zjazdom Komunistickej strany Sovietskeho zväzu. Ako to už vtedy žiaľ chodilo, začiatky sériovej výroby sa museli plánovať presne podľa veľkých straníckych udalostí. Šialená doba, ktorej je dnes našťastie koniec, takto ovplyvňovala prakticky celý verejný život. Už menej sa však vie, že prvé kusy novej vlajkovej lode z Togliatti sa na cesty dostali už v roku 1975. Vtedy ešte s označením VAZ 2131 a oficiálnym poslaním testovacích exemplárov.

CHCELI BY STE SA O LADE 1600 DOZVEDIEŤ VIAC V ROZSIAHLEJŠOM ČLÁNKU?
  • Áno, zaujíma ma história tohto auta ( 91% )

     

  • Nie, nepovažujem to za potrebné ( 9% )

     

Odpovedalo 124 ľudí  

Otázka prestíže a ukážka spoločenského postavenia

Do Československa sa prvé kusy novej vlajkovej lode dostali v roku 1977. Od začiatku boli pre vyvolených k dispozícii v Mototechne, tí šťastnejší sa k nim dostali bez čakania cez Tuzex a prakticky hneď predstavovali ukážku mimoriadneho spoočenského postavenia. Skrátka, kto sa vozil na Lade 1600, prezentoval, že má peniaze, aj dostatok známostí na správnych miestach.

Najviac týchto vlajkových lodí z Togliatti sa do ČSSR doviezlo v roku 1978 (7600 ks), neskôr sa však v Tuzexe a následne aj v Mototechne objavila nová verzia VAZ 21061 s motorom VAZ 2103 (tieto verzie mali obchodné označenie Lada 1500 S).

VAZ 2106 ste spoznali aj podľa nových veľkoplošných svetiel vzadu. Ich autorom bol návrhár Vladimír Stěpanov a vytvoril ich kvôli prísnejším európskym predpisom (na obr. je neskoršia verzia VAZ 21061 - Lada 1500 S).