1. mýtus: Operatívny leasing je len pre veľké firmy

Aká je skutočnosť?

Od júna 2015 LeasePlan ponúka rovnaké podmienky služieb a hlavne zľavy pre všetkých klientov bez ohľadu na veľkosť. Jediným rozdielom je spojenie služieb pre menšie firmy a živnostníkov do balíčkov STANDARD a COMFORT pre zabezpečenie nižšej mesačnej splátky leasingu.
 

2. mýtus: Je to príliš drahé

Aká je skutočnosť?

Pre bežné používanie je operatívny leasing naopak tým najlepším spôsobom, ako nezaplatiť za auto veľa peňazí. Platí to pre nasledovné dôvody:
1. Zľava z cenníkovej ceny na nové auto od dealera (v priemere 15 %).
2. Nízke úroky (na úrovni okolo 3.5 % p. a.).
3. Splácanie, a tým aj úročenie len časti hodnoty auta = [(Nákupná cena – Zostatková cena)/počet mesiacov leasingu]. Auto sa tak zbytočne nespláca do 0,- hodnoty ako pri finančnom leasingu alebo úvere. Zároveň sa tak splácanie hodnoty vozidla rovná presne strate jeho reálnej hodnoty vozidla, ktorú by klient mal aj v prípade, ak by vozidlo kúpil v hotovosti.
4. Poistenie za nízke sadzby platné pre LeasePlan.
5. Servis a pneuservis za nízke ceny pre LeasePlan.
6. Prípadné riziko prepadu cien jazdeného auta (predpokladaná Zostatková cena je väčšia ako reálna predajná cena jazdeného auta) kryje v 100 % LeasePlan.

 
3. mýtus: Nepredvídateľný, nečitateľný kontrakt

Aká je skutočnosť?

V Zmluvných dokumentoch klient nájde presné postupy pre štandardné, ako aj neštandardné situácie, ktoré počas trvania leasingu môžu nastať. Dokonca aj pri situáciách, z dôvodu ktorých často firmy radšej kúpia vozidlo za hotovosť, ako je predčasné ukončenie leasingu alebo krádež vozidla, ponúka LeasePlan férový prístup. Klient tak nebude mať vyššie náklady, ako by mal práve pri používaní vozidla kúpeného za hotovosť.

4. mýtus: Komplikovaný, spletitý produkt

Aká je skutočnosť?

Na prvý pohľad možno áno, ale v porovnaní s finančným leasingom, operatívny leasing jednoznačne klientovi uľahčuje celkovú starostlivosť o auto, šetrí čas a hlavne peniaze. Ako to vyzerá v praxi? Už pri nákupe auta preberá na seba LeasePlan celú komunikáciu s predajcom auta (dealer), vyjednávanie zľavy a aj samotné objednanie bez nutnosti záloh.

Auto je, samozrejme, dodávané už ako zaregistrované s EČV. Klient si ho len prevezme a môže začať jazdiť. Akýkoľvek problém – servis, pneumatiky, poistné udalosti – klient vyrieši rýchlym telefonátom do Zákaznícko-Klientskeho Centra (ZKC) LeasePlanu. Mesačná splátka – za všetko, čo sa týka auta – prichádza vo forme 1 faktúry a 1 sumy. Klient si tak nemusí pamätať rôzne dátumy splatnosti poistenia, leasingu a takisto nemusí hradiť údržbu ani pneumatiky v servise. Výška mesačnej splátky je zároveň rovnaká počas celej doby leasingu (ak klient výrazne neprekročí kilometrový nábeh). Predaj auta už potom ani nemôže byť jednoduchší. Stačí auto len odovzdať na dohodnutom mieste a o ostatné sa postará LeasePlan.


5. mýtus: Neflexibilné financovanie

Aká je skutočnosť?

Každý záujemca si môže slobodne vybrať dĺžku leasingu a splátku  podľa svojich možností. Na výber je 2 – 4 ročný leasing, rôzne kategórie a modely vozidiel – presne podľa potrieb klienta. Pokiaľ by klient zistil, že auto chce využívať kratšie alebo dlhšie obdobie, prípadne jazdí viac, ako pôvodne predpokladal, leasingová splátka sa mu jednoducho prepočíta (rekalkuluje) podľa jeho zadania. 

6. mýtus: Riskantný z hľadiska neistej budúcnosti môjho podnikania

Aká je skutočnosť?

V prípade operatívneho leasingu LeasePlan sa rizika budúcnosti žiaden podnikateľ nemusí báť. Samotné leasingové splátky sú nastavené tak, že ich výška určite neohrozí bežné podnikanie. Ak by však došlo k najhoršiemu, leasing sa dá jednoducho predčasne ukončiť bez zvýšených nákladov. Nie nadarmo sa o operatívnom leasingu LeasePlan hovorí ako o operatívnom prenájme vozidla – s veľmi podobným modelom fungovania, ako pri prenájme vozidla z požičovne.
 

7. mýtus: Auto nie je a nikdy nebude moje

Aká je skutočnosť?

V tomto prípade ide skôr o bližšie pochopenie vlastníctva vs. využívania auta. Auto v porovnaní s bytom alebo pozemkom nie je investíciou. Je to tovar, ktorého hodnota klesá s pribúdajúcimi kilometrami a rokmi.

Kúpa auta v hotovosti alebo operatívny leasing LeasePlan vzhľadom na to prinesie klientovi rovnaké náklady s jediným rozdielom. Kým v prípade kúpy auta v hotovosti klient peniaze zo znižovania hodnoty auta stratí hneď – pri operatívnom leasingu LeasePlan postupne túto stratu hodnoty auta spláca. Pri finančnom leasingu to vychádza mierne výhodnejšie ako pri hotovosti – keďže auto spláca postupne. Ale stále však nevýhodne, pretože auto spláca zbytočne až do nuly.
 

Platiť len za využívanie auta tak vychádza jednoznačne lepšie, ako auto vlastniť. Ak by však klient chcel auto po skončení leasingu vlastniť, môže ho na konci leasingu odkúpiť za aktuálnu "nákupno-bazárovú” cenu na trhu. Výhodnejšie však stále ostáva pokračovať leasing od LeasePlan s ďalším novým vozidlom za rovnakých alebo často ešte výhodnejších podmienok.