Celý dej sa točí najmä okolo F1 sezóny v 76tom, ale film si všíma aj veci okolo a niekoľko rokov predtým. A práve preto si dovolím tvrdiť, že aj úplne motoristicky neznalému divákovi sa tento kúsok bude páčiť. Vizuálne vynikajúco zvládnuté veľké finále, samozrejme, príde tak, ako si ho pamätáme a Hunt získa svoj prvý a zároveň jediný titul svetového šampióna. Dej ale pokračuje ešte ďalej a dá sa povedať, že až do súčasnosti.

Film Rivali (Rush)

Film Rivali (Rush)

Takže nie len pretekanie na trati, ale aj osudy dvoch hlavných protagonistov sú to, čim nás chce film prekvapiť. A to sa mu výborné darí, pretože monotónny kúsok, ako napríklad LeMans so Stevenom McQueenom, by v dnešnej dobe asi nemohol vzniknúť. Čiže sa napríklad dozvieme, ako Niki Lauda stretol svoju ženu a s tým súvisiaca mega vtipná scéna so stopovaním patrí k skutočne pamätným okamihom filmu. Alebo to, ako sa postupne James Hunt ničí a upadá, aj keď to sám vidí len ako neškodné uvoľnenie od práce. Všetko tu má svoju pointu a logické vysvetlenie, veď napokon, scenár písal sám život. Občas sa až divák čuduje a pýta (hlavne ten neznalý), či je to alebo ono pravda.

Jedna z naj scén celého filmu Rivali, viac neprezradím :)

Záverečné hodnotenie? V prestížnej databáze imdb.com získal vysoké skóre 8,3 z 10. A to je číslo, ktoré získa len máloktorý film bez ohľadu na žáner či rozpočet. Za mňa osobne (aj za redakciu TopSpeed.sk) mu z pohľadu fanúšika rýchlych kolies dávame najvyššie skóre!

A záverečné hodnotenie? V prestížnej databáze imdb.com získal titul Rush vysoké skóre 8,3 z 10. A to je číslo, ktoré získa len máloktorý film bez ohľadu na žáner či rozpočet (ten bol mimochodom približne 38 000 000 dolárov, čo je na dnešné pomery až podpriemer). Za mňa osobne (a myslím že aj za ostatnú redakciu TopSpeed.sk) mu z pohľadu fanúšika rýchlych kolies môžeme dať skóre najvyššie, najmä ak tu už boli nepodarky tipu Formula! (Driven) kde hral Sylvester Stallone. Áno, občas je cítiť z plátna prílišné počítačové animácie alebo chaotický strih, ale ako celok je tento film výborný. A stopáž čosi cez 2 hodiny je v tomto prípade len plus. Navyše, čakať na nejaké DVD, či nebodaj pirátsku kópiu na internete sa neoplatí, pretože je to práve film ako tento, ktorý si vyslovene pýta vzhliadnutie v kine. Verte mi, za tých pár drobných to skutočne stojí!

Takže? Už máte rezervovaný svoj lístok do kina?