Netuším, či sa s vami zhodnem na tom, že Alfa Romeo Giulia stále patrí k najkrajším autám na svete, ale podobný názor zastáva tiež predseda predstavenstva Alfy, Jean-Philippe Imparato. Aj preto nechce o Giuliu v budúcnosti prísť, tento nádherný sedan však bude musieť byť elektrický a na úžasný zvuk šesťvalca vrcholnej verzie Quadrifoglio tak môžeme o pár rokov zabudnúť.

Bez riskovania to nepôjde

„Giulia je nádherná, takže tento typ auta určite má svoju budúcnosť, bude ale musieť byť elektrifikovaná. To s veľkou pravdepodobnosťou znamená, že pôjde o 100-percentne elektrické auto, prezradil o ďalšom vývoji veľkého sedanu Imparato. Prechod k batériovému pohonu je pre Giuliu podľa šéfa automobilky nevyhnutný. Do roku 2027 má byť totiž Alfa kompletne elektrická, pričom prvý model poháňaný výlučne batériami má prísť na trh v roku 2024. 

Imparato na margo týchto zmien pripúšťa, že bude musieť urobiť niekoľko dôležitých rozhodnutí. „Ak chceme fungovať na plné obrátky, musíme byť odvážni. Ak oznámime, že prechádzame na elektrický pohon, tak to musíme urobiť naplno. Nemôžete byť tehotný na polovicu, chápete čo tým myslím? Tak to skrátka nefunguje. Je to síce risk, ale to je normálne. Sme tu preto, aby sme podstúpili nejaké riziko a podľa mňa sme Rubikon už prekročili.

Toto vyjadrenie samozrejme nie je až také prekvapivé. Alfe sa dlhodobo nedarí. Hore ju výrazne nepotiahla Giulia, ani SUV Stelvio. Radikálnu zmenu preto potrebuje ako soľ, aj keď sa to v konečnom dôsledku nemusí vyplatiť. V kontexte s tym, ako sa automobilový priemysel po politickej línii postupne stočil k elektrickej budúcnosti, nás rozhodnutie Alfy Romeo až tak neprekvapuje.  

Napriek spomínanej radikálnej transformácii chce šéf Alfy zachovať športového ducha i orientáciu auta na vodiča, ktorá túto značku za tie roky preslávila. Taktiež by rád zachoval nízku hmotnosť budúcich modelov, napriek tomu, že „so sebou budú musieť voziť tonu bateriek“. Idea ľahkosti je totiž podľa neho fundamentálnym prvkom Alfy Romeo. Zároveň nechce do áut pridávať nič falošné, takže umelý zvuk osemvalca v ich elekromobile rozhodne čakať nemáme. Tešiť sa však podľa všetkého môžeme na vrcholnú verziu Quadrifoglio, ktorú by mal dostať každý nasledujúci nový model. 

Budúcnosť Alfy Romeo je teda nakreslená a bude určite zaujímavé sledovať, či sa tento krok talianskej automobilke vyplatí, alebo to bude posledný povestný klinec do truhly. 

Zdroj: Auto Express