Je tomu až ťažko uveriť, že ukradnúť nové auto ide tak ľahko...

Kradne sa úplne všetko. Niekedy si majitelia japonských áut mysleli, že sú ako tak v suchu v porovnaní s nemeckou konkurenciou. Opak. Miznú už aj Mazdy či Toyoty. A nie je ich málo. Počet krádeži áut rôzneho druhu a značky je na našom území stále vysoký. Slováci sa proti tomu snažia brániť. Vymýšľajú rôzne prostriedky, ako vozidlá chrániť alebo ako vozidlá po krádeži nájsť. 

VAM-ko je na trhu už niekoľko rokov. Poskytuje ochranu, ktorú zatiaľ nikto neprelomil. Samozrejme, aj takto chránené auto sa dá ukradnúť. Ale po svojich určite neodíde. Jedine, že ho zlodeji naložia na odťahovku alebo kamión. Tu však pre nich hrozí podstatne väčšie riziko prichytenia priamo pri čine.

Zatiaľ čo pred rokmi, kedy sa autá štartovali mechanicky, musel byť zlodej aspoň ako-tak zručný a vedieť, ako funguje povedzme spínacia skrinka alebo jednoduché zabezpečovacie zariadenie. Dnes, v digitálnej dobe, nemusí vedieť nič také. Stačia vhodné prostriedky a ide sa na vec.  Pozrite si priložené video, ktoré pochádza z dielne VAM Security.

Nové autá sa poväčšine nekradnú hrubou silou. Na oko sa nepoškodia a ak áno, tak len minimálne. Povedzme, že sa navŕtajú malé dierky pri pántoch, či zámkoch, prípadne sa rozbije jedno zo skiel. Záujmové skupiny auta sledujú aj niekoľko dní. Stačí si len počkať a kto si počká, ten sa dočká... Každý páchateľ má však iný modus operandi (spôsob spáchania), takže niektorí sa chytajú aj blbej príležitostí, keď ostanú povedzme kľúče v aute. Naopak, hrubú silu využívajú páchatelia často pri vykrádaní áut. Ako sa páchatelia dostávajú do áut si môžete prečítať tu.  

Ako sa teda postarať, aby vám auto nezmizlo? No jednoducho. Začína sa to samotným výberom auta, nasleduje výber zabezpečovacieho či sledovacieho zariadenia, až po samotné pripoistenie pri krádeži. Nezabúdajte na to, že sú lokality, kde sa kradne permanentne, a kde sa nekradne takmer vôbec. 

Pýtate sa, prečo zvoliť VAM R1? Odpoveď sa dozviete v ďalšom videu.