S týmito informáciami prišiel britský týždenník Auto Express, ktorému sa nedávno podarilo opäť raz vyspovedať generálneho riaditeľa Alfy Romeo, Jeana-Philippa Imparata. Šéf značky skutočne potvrdil, že dvojmiestny roadster je na programe, ešte predtým však musia Taliani úspešne uviesť na trh masovo predávané novinky, ktoré sa postarajú o zisk.

Na otázku, koľko nových áut modelov musí vzniknúť, aby bol športový model skutočné vypustený na cesty, odpovedal Imparato celkom jasne: „Päť. Vlastne to môžem povedať ešte trochu inak. Je to ako pýtať sa, koľko času potrebujeme na prácu. A odpoveď je päť rokov. Tonale bolo prvé. Ďalšie novinky budú nasledovať v rokoch 2023 a 2024. A v roku 2025 až 2026 sa môžeme znovu opýtať, ako sme na tom.“

Tieto slová bez diskusie potvrdzujú, že existencia Alfy Romeo Duetto Spider je podmienená predstavením a samozrejme i triumfom ďalších áut, automobilka sa však bude musieť rozhodnúť ešte v priebehu tejto fázy. „Budeme musieť o Duette premýšľať oveľa skôr. Presný dátum vám nepoviem, ale skutočne oveľa skôr,“ dodáva šéf Alfy.

Ako by taký model mohol vyzerať, naznačujú veľmi vydarené ilustrácie Auto Expressu, ktoré vychádzajú v prvom rade z toho, že Imparato o roadsteri dôsledne hovorí ako o modeli „Duetto“. To okrem iného znamená, že by sa šéf štylistického oddelenia Alfy Romeo, Alejandro Masonero-Romanos, mal nechať inšpirovať pôvodnými modelmi s pohonom zadných kolies, vyrábanými v rokoch 1966 až 1993. Spider s pohonom predných kolies, ktorý z autosalónov zmizol v roku 2006, je v tomto, zdá sa, mimo hru.

V každom prípade so spaľovacími motormi radšej nepočítajte. Obvykle veľmi dobre informovaní Briti tvrdia, že nový model bude výlučne elektrický a postavený na modulárnej platforme STLA.

Samotný Imparato to potvrdzuje, pripomína ale, že Alfa sa zámerne vyhne najmenšiemu z trochu pripravených šasi STLA. Jej produkty využijú stredne veľkú platformu a zároveň tú najväčšiu, ktorá by sa mala stať základom pre spomínané veľké SUV. Duetto takú veľkú bázu potrebovať nebude, vystačí si s dĺžkou okolo 4,3 metra a batériami s kapacitou 87 až 104 kWh.

Výkon auta by sa mal pohybovať okolo 170 až 250 koní, pričom o roztočenie zadných kolies sa v základe postará jeden vzadu umiestnený elektromotor. Výkonnejšie modely dostanú dve pohonné jednotky, takže vo výsledku pôjde o roadster so systémom 4x4 bez priamej mechanickej väzby medzi prednou a zadnou nápravou.

A tých spomínaných päť predchádzajúcich modelov? Ako sme už spomínali, Tonale je prvé. Ďalším autom v poradí bude Brennero, malý crossover, ktorý by mal Alfe vrátiť zákazníkov kedysi nakupujúcich modely MiTo a Giulietta. „Nemôžeme tlačiť Alfu do kúta, v ktorom vyrába len autá s výkonom viac ako 500 koní pre hŕstku petrolheadov. Zrušením MiTa a Giulietty sme prišli o jeden a pol milióna zákazníkov, ktorí nečakajú 250 koní. A ja ich musím pritiahnuť späť,“ pripomína Jean-Philipp Imparato. Ďalším v poradí bude SUV, ktoré sa v ponuke zaradí nad Stelvio a sedan s elektrickým pohonom, ktorý nahradí Giuliu. Ak toto vyjde, bude i Duetto.

zdroj: Auto Express