BMW? Aké BMW?

Tam, kde BMW M3 CS končí, Giulia GTA iba začína. To platí či už pri dizajne, alebo jazdných parametroch. Vzhľadom na obmedzenú 500-kusovú sériu sa dá očakávať, že to (žiaľ) bude platiť aj pri cene. Okrem karbónovej kapoty a strechy pribudol aj karbónový nárazník a blatníky. Oproti bežnej Giulii QV schudlo GTA na 1520 kg, čo je až 100 kg rozdiel! Je verná skratke, ktorá znamená Gran Turismo Alleggerita, čiže vo veľmi voľnom preklade, odľahčený sedan. Giulia GTA nielen chudla, ale aj priberala. Na výkone.

Viva Sport Gran Turismo!

Vylepšený 2,9 l twin turbo V6 z Ferrari má teraz 540 koní (397 kW). Pôvodne mal 510 koní (375 kW). Na 100 km/h vystrelí za 3,6 sekundy a má výborný pomer hmotnosť/výkon na úrovni 2,82 kg/k. Giulia dokáže aj čarovať so vzduchom pomocou aktívneho predného deliča vzduchu. S tým pomáhal tím F1 Sauber, ktorý Alfa vlastní. Rozchod kolies je širší o 50 mm, čo okrem lepšej ovládateľnosti prispieva aj k nafúknutejším blatníkom.

S krídlom, či bez? Ja beriem rozhodne GTAm...

Agresívny vzhľad podčiarkuje dvojica výfukov Akrapovic umiestnených v strede zadného karbónového difúzora. Špeciálne pre taliansku kráľovnú sú vytvorené 20-palcové disky kolies s centrálnou maticou. Podvozok dostal nové pružiny, tlmiče, ramená a upravené zavesenie kolies. Vo vnútri je takisto cítiť zameranie na okruh. Volant a pádla zostali oproti štandardnému QV nezmenené, tie už dokonalé sú. Alcantaru nájdeme na dverách, prístrojovke a v strede sedadiel.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Subaru nájde svoj spojler v Taliansku

Úplne novú úroveň šialenstva otvára GTAm. To je doslova pretekárske auto na cestu. V dnešnej zelenej dobe sa úprimne čudujem, že sa to Talianom podarilo. GTAm má väčší predný splitter a obrovské zadné krídlo, ktoré je celé z karbónových kompozitov. Do extrémov ženie aj interiér, z ktorého zmizli zadné sedačky. Prázdny priestor vyplnila Alcantara a ochranný rám, ktorý vystužil karosériu. Okrem toho si do tohto priestoru môžete uložiť aj vaše helmy a hasiaci prístroj. Vodič a spolujazdec sedí v karbónových sedačkách so šesťbodovými pásmi.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Limitovaná produkcia 500 kusov prinesie zákazníkom aj exkluzívne zážitky. Dokonca ešte predtým, ako zobudia mocný šesťvalec. Po objednaní sa s budúcim majiteľom skontaktuje ambasádor značky, ktorý prevedie zákazníka celým procesom. Auto dostanete rovno s prilbou Bell s polepom GTA a kompletnú pretekársku kombinézu Alpinestars. Majitelia budú môcť túto výbavu okrem okruhu využiť aj počas tréningov Alfa Romeo Driving Academy. Neviem ako vy, ale ja som sa zamiloval.

Foto: Alfa Romeo