Že by šlo len o ďalšiu novinársku kačicu? Tentoraz to žiaľ nemusí byť tak, nad Alfou sa už dlhšie sťahujú mračná a je evidentné, že fabrika je momentálne v čerevných číslach. Má síce výborné produkty, ale sú v podstate len dva. Kým sedan Giulia osloví len relatívne malú časť publika, SUV Stelivio má šancí podstatne viac. A hoci je to v mojich očiach výborné auto (osobne som testoval jeho naftovú verziu 2.2 JTD), čísla sú nekompromisné. Predaj 32 000 áut v roku 2020 na prosperitu nestačí. Stále je tu však svetlo na konci tunela. Tonale!

Kdeže sú tie časy, keď sa Alfa Romeo mohla pýšiť titulom "Auto roka"? Jej problémom bolo to, že sa nevedela predať a jej modely vždy doplatili buď na nekvalitu, alebo pokrivkávajúci marketing. "Cuore Sportivo" je dnes choré a potrebuje liečbu, dôležitou vakcínou by malo byť práve kompaktné SUV Tonale.

Posledná rana z milosti?

Práve nové kompaktné SUV Alfa Romeo Tonale by mohlo na prelome rokov 2021/2022 vytrhnúť Alfe tŕň z päty. Čo všetko sa odohráva za oponou automobilky Alfa Romeo, samozrejme nikto nevidí a možno sa skutočne chystá k mohutnému útoku na konkurenciu. Skôr to však vyzerá na stav hybernácie, keď bude prvoradým cieľom udržať značku nad vodou. Taliansko-americký koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ako vlastník Alfy síce hovorí o ambícii poslať v blízkej budúcnosti na trh aj čisto elektrickú Alfu Romeo, či sú to však len prázdne marketingové reči, alebo reálny zámer, je v tejto chvíli ťažké predpovedať. Klincom do talianskej rakvy môže byť aj spojenie s koncernom PSA, aktuálny šéf nového koncernu Stellantis (PSA + FCA) Carlos Tavares sa totiž nechal počuť, že sa musia zbaviť „chorých koní“, ktoré by koncern v budúcnosti ťahali ku dnu. Že by to bol aj prípad Alfy Romeo? Snáď nie, rok 2021 bude v jej prípade každopádne kľúčový.