Jeep prichádza do ligy luxusných 7-miestnych SUV. Predstavil totiž kráľovský model Jeep Grand Cherokee L a vybavil ho tretím radom sedadiel. Nejde o žiadnu sociálnu verziu, naopak, automobilka ho poňala ako luxusný kočiar pre náročnejších klientov. V porovnaní s krátkou verziou Grand Cherokee ho predĺžila o celých 383 mm (z toho rázvor o 105 mm), takže má celkovú dĺžku 5204 mm a rázvor až 3091 mm. To sú už hodnoty, ktorými útočí aj na kráľovský Mercedes-Benz GLS. Zaujímavý je tiež údaj o batožinovom priestore, ktorý má aj v sedemmiestnej konfigurácii objem 484 l. Ak posádka sklopí sedadlá tretieho radu do podlahy (pochopiteľne elektricky), zostane im k dispozícii až 1328 l. Druhý rad je navyše pozdĺžne posuvný v rozsahu 170 mm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Aj s redukciou a uzávierkou

Jeep si vždy zakladal na tom, že jeho autá musia aj vo verziách určených na komfortný presun po asfaltových cestách zvládnuť ťažší terén než konkurencia. To má byť samozrejme prípad aj tohto auta, výrobca ho preto vybavil nielen zodpovedajúcimi benzínovými motormi 3.6 V6 Pentastar (213 kW/290 k pri 6200 ot./min.) a 5.7 V8 Hemi (262 kW/356 k pri 7200 ot./min.), ale aj tromi druhmi pohonu všetkých kolies. Základom je Quadra-Trac I s variabilným rozdeľovaním hnacej sily medzi nápravami (podľa fabriky je to od 0:100 až po 100:0), Quadra-Trac II pridáva redukčnú prevodovku (2,72 : 1) a Quydra-Drive II aj elektronickú uzávierku zadného diferenciálu eLSD.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Aktívny pohyb na vzduchu

Novinkou určenou pre Grand Cherokee L je aktívny pneumatický podvozok Quadra-Lift. Ten prispôsobuje charakteristiku útlmu aktuálnym podmienkam a vie pracovať v plne automatickom režime, alebo si môže posádka manuálne zvoliť niektorú z prednastavených možností jeho práce (ponúka päť úrovní výšky podvozka). Od pozície „Normal“ so svetlou výškou 212 mm, cez „Off-road 1“ zodvihnutý o ďalších 40 mm, „Off-road 2“ pridávajúcich až 60 mm navyše, parkovací režim „Park Mode“ naopak znižujúci auto o 46 mm v porovnaní s normálnou svetlou výškou, až po tzv. režim „Aero“ ktorý na základe rýchlosti sám riadi svetlú výšku na normálnych cestách a sám automaticky Jeep znižuje o 21 mm nižšie k ceste. Do režimu Aero sa automaticky prepína aj v športovom móde. Z hľadiska nastavenia motora, podvozka, riadenia a prevodovky ponúkne Grand Cherokee L režimy Auto, Sport, Rock, Snow, Mud/Sand (voliteľné cez kruhový ovládač systému Select Terrain).

Či sa novinka dostane aj na európsky trh, zatiaľ automobilka nepotvrdila. Je to však pravdepodobné, Jeep totiž údajne pripravuje aj výkonný plug-in hybridný pohon, ktorý by mal byť určený aj pre tento modelový rad. Kedy? To je zatiaľ vo hviezdach.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

zdroj: FCA Jeep