Nové autá sú bezpečnejšie a bezpečnejšie. Úroveň pasívnej bezpečnosti vystrelila od 90-tych rokov raketovo hore. Aktívna bezpečnosť nezaostávala a teraz máme na trhu najbezpečnejšie autá, aké sa kedy vyrábali.

Zníženie počtu nehôd pomocou asistentov nie je mýtus, ale fakt!

Medzi pomocníkov patria aj asistenčné systémy, ako napríklad asistent udržania v jazdnom pruhu, alebo upozornenie na vozidlá v mŕtvom uhle. Nedávna štúdia z USA dokonca potvrdila funkciu týchto pomocníkov na znižovaní dopravných nehôd. Štúdia zaznamenala údaje z rokov 2009 až 2015 z 25 amerických štátov. Všetky modely v porovnaní mali asistenčné systémy ako voliteľnú súčasť výbavy. Systémy na udržanie vozidla v pruhu znížili množstvo dopravných nehôd, pri ktorých sa zranil niekto z posádky o 21 %.

Udržiavanie v jazdnom pruhu sleduje čiary na cestách, ak chýbajú, systém väčšinou nefunguje.

So zapnutými systémami zaznamenali len 40 nehôd so smrteľnými výsledkami, v tomto prípade tak technológia znížila riziko takejto nehody o 86 %! Odborníci z USA sa síce obraňujú, že tieto čísla sú až príliš vysoké, avšak jedným dychom dodávajú, že systémy naozaj pomáhajú znižovať počty dopravných nehôd. Podľa odhadov, ak by všetky vozidlá vyrobené od roku 2015 mali upozornenie na opustenie jazdného pruhu, znížili by tým počty dopravných nehôd v USA o približne 85 000 ročne.

Upozornenie na vozidlo v mŕtvom uhle môže byť v súčasnosti pasívne, alebo aj aktívne.

Detekcia vozidiel v mŕtvom uhle má tiež výrazný podiel na znížení počtu dopravných nehôd. Systém podľa štúdie znížil počet dopravných nehôd o 14 % a z hľadiska poranení posádky vylepšil toto číslo až na 23 %. Ak by mali túto pomôcku všetky vozidlá od roku 2015, mohlo by sa predísť až 50 000 nehodám ročne.

Viacerí odborníci sa však vyjadrili kriticky k tomu, že veľakrát sa spoliehame na týchto pomocníkov tak výrazne, že prestávame vnímať situáciu okolo nás. Čo si o tom myslíte vy? Využívate podobné systémy a pomohli vám už niekedy predísť dopravnej nehode?