Bláznivý nápad

Vracia sa medzi nás ako plnohodnotný športovec. Stále má kompaktné rozmery do mesta, avšak v jeho útrobách vrčí 4,7 l V8 s výkonom 434 koní. Vznikol prostredníctvom programu Q by Aston Martin. Ten program umožňuje personalizáciu modelov od výmyslu sveta, avšak V8 Cygnet to posunul ešte o úroveň ďalej. Začínali od holého šasi a vtesnať 4,7 l motor do tak malého auta nebola žiadna lahôdka. Do panelov karosérie pridali ochrannú klietku, ktorá spevnila celú karosériu a zvýšila tuhosť. Bolo potrebné vytvoriť nový priestor pre prevodovku, palivovú nádrž presunuli do kufra a časti podvozka si Cygnet požičal z Vantagu S.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Rýchlejší ako Vantage S

Črty karosérie sa nezmenili, ani nejaké bláznivé krídlo tu nehľadajte. Výraznou kozmetickou zmenou je zásadné rozšírenie auta. Aby zakryli výrazne širšie rozchody kolies, boli vyvinuté karbonkompozitové blatníky, ktoré sú takmer širšie, ako je auto dlhé. Veľkosť kolies je takisto väčšia. Zo 16-palcových diskov sa stali 19-palcové. Vzadu nájdeme nové stredové koncovky výfuku, ktoré aj vďaka krátkosti potrubia sľubujú výrazný zvukový prejav. Motor posiela 434 koní a 490 Nm na zadné kolesá prostredníctvom 7-stupňovej prevodovky Sport Shift II z Vantagu S. Váha 1375 kg a 317 koní na tonu dávajú tušiť, že pomalý, ako jeho sériová verzia, nebude. Na 100 km/h vystrelí za 4.2 sekundy. To je rýchlejšie ako Vantage S! Maximálka 272 km/h je o 100 km/h rýchlejšia, ako sériová Toyota/Aston Martin IQ/Cygnet! Tú šialenosť zastavujú 380 mm 6-piestikové brzdy vpredu a 4-piestikové 330 mm vzadu.

V interiéri neostalo takmer nič. Auto spĺňa podmienky FIA a mohlo by pokojne nastúpiť do pretekov. Samozrejme, pár dotykov luxusu tu nájdeme. Krásne kožené šnúrky na otváranie dverí, dva USB porty a klimatizáciu. Na verejnosti ho prvýkrát uvidíme počas nadchádzajúceho festivalu rýchlosti v Goodwoode. Pravdepodobne sa z neho stane miláčik publika, lebo toto sa len tak nevidí.