Označenie 60 TFSI znamená 340 koní a 500 Nm

Pre Audi je tento rok v znamení príchodu nových plug-in hybridných verzií. Vrcholný model bude dostupný v predĺženej verzii A8 L 60 TFSI e, výhodou bude možnosť jazdy výlučne len na elektrickú energiu, v tomto prípade to bude podľa WLTP maximálne na vzdialenosť 46 km. Maximálna rýchlosť na elektrinu je dostatočných 135 km/h.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Spaľovacím motorom bude zážihový vidlicový šesťvalec 3,0 TFSI s filtrom pevných častíc, ktorý ponúkne 250 kW (340 k) a 500 Nm. Už tieto čísla sú skutočne dostatočné. K tomu sa pridáva elektromotor s 100 kW (136 k) a 350 Nm.

Celkový systémový výkon je na úrovni 330 kW (449 k) a 700 Nm. Elektromotor je vložený do 7-stupňovej automatickej prevodovky. S pohonom všetkých kolies automobil zvláda zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy, maximálka je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Priemerná spotreba by podľa Audi nemala prekročiť 2,5 až 2,7 l/100 km, samozrejme prvých 100 km s nabitým akumulátorom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Akumulátor je pod podlahou batožinového priestoru, má kapacitu 14,1 kWh a jeho chladiaci okruh je pripojený k okruhu klimatizácie. Pre komfort na palube je tu sériovo dodávaná 4-zónová klimatizácia s čerpadlom, ktoré využíva odpadové teplo z vysokonapäťových komponentov.

Mód hold podrží akumulátory na kedy potrebujete

Vodič bude mať k dispozícii nový jazdný režim s tlačidlom EV, kedy automobil poháňa výlučne len elektrika. Spaľovací motor sa zapne len pri stlačení akceleračného pedálu nad určitý uhol. Režim Hybrid má dve úrovne: Auto a Hold. V prvom režime funguje systém automaticky podľa potreby, v režime Hold naopak udržuje systém nabitý akumulátor, aby bola elektrická energia k dispozícii pre budúce využitie, napríklad pri prejazde mestom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Asistent prediktívneho využitia kinetickej energie rekuperuje, alebo plachtí...

Audi A8 má aj nový asistent s prediktívnym využitím energie, ktorý napríklad pri uvoľnení pedálu akcelerátora vyhodnocuje, či je výhodnejšie použiť „voľnobežku“ a „plachtiť“, alebo rekuperáciou dodávať energiu do akumulátora (podľa profilu trasy, áut pred vami a podobne). Elektromotor tiež supluje bežné hydraulické brzdy pri brzdení do 0,3 G, čo by podľa Audi malo byť viac ako 90 % brzdných manévrov. Audi svoju novinku v Nemecku predáva za 109-tisíc eur.

Zdroj foto: Audi

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov