Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov

Poďme teda na dôležité hrubé fakty. Päťvalec známy z modelov TT RS či RS3 v tomto koncepte zo seba vydoluje 503 koní a 660 Nm, čo už je poriadna porcia z objemu 2,5 litra. Vzhľadom k rozmerom auta nie je hmotnosť 1 390 kg práve najnižšia, aj tak ale výkon stačí na zrýchlenie 0-100 km/h za 3,7 s a 0-200 za 10,9 s, čo príliš nezaostáva za superšportmi. Maximálka limitovaná na 250 km/h pôsobí u okruhovo zameraného auta ako nepodarený vtip. Pružnosť väčšinou neriešime, ale údaj 80-120 km/h na štvorke za 2,4 sekundy nás celkom dostal. Za zmienku ešte stojí karbónová strecha, karbónkeramické predné brzdy so šesťpiestikovými strmeňmi či karoséria rozšírená o 60 milimetrov.

Výfuk ústi vľavo na boku pred zadným kolesom, podobne ako v špeciáloch DTM

Výfuk ústi vľavo na boku pred zadným kolesom, podobne ako v špeciáloch DTM

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov

Tešíme sa z manuálnej šesťstupňovej prevodovky. Menej nadšení sme zo systému pohonu všetkých kolies. Audi hovorí o stálom pohone všetkých kolies quattro. Nie je však quattro ako quattro a stály pohon ako stály pohon. Pohon má pôvod v modeli TT RS a z fotiek vidieť priečne uloženie motora, čo znamená prítomnosť medzinápravovej spojku Haldex. Trochu nás to sklamalo, ale samozrejme bolo by naivné čakať použitie inej platformy so stredovým diferenciálom Torsen. Ak teda budete chcieť techniku legendárneho Quattra s plnohodnotnou štvorkolkou v kombinácii s päťvalcom, počkajte si na Audi Quattro, ktoré sa pravdepodobne v obmedzenom množstve dočká výroby. Napadla nás ale ešte jedna hriešna myšlienka: predstavte si tento vyšpičkovaný 500-koňový päťvalec za sedadlami v tomto Fiate 500 Abarth. Hmm, jazda v priamom smere by asi nebola jeho silnou stránkou, ale povedzte, však by to bola pecka?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov