Je to vážne trochu zvláštna perspektíva. Tlačová správa síce dodáva, že Urbansphere bol navrhovaný pre veľké čínske metropolitné oblasti, predpokladali by sme ale, že aj tam vodič ocení skôr malé obratné autíčko než mastodonta s dĺžkou päť a pol metra.

Ríša stredu je však v istých ohľadoch dosť zvláštna, veď sa stačí pozrieť, koľko západných automobiliek ponúka na tamojšom trhu predĺžené limuzíny strednej a vyššej strednej triedy. Číňania skrátka milujú pompéznosť a viac ako na čokoľvek iné si potrpia na vlastného vodiča a prebytky miesta na zadných sedadlách, aj keby to mala byť Audi A4.

First Class na kolesách

Urbansphere im v tomto vychádza celkom slušne v ústrety. Má rázvor 3400 mm, takže vzdialenosťou náprav o pár milimetrov prekonáva i súčasný najdlhší sériový Mercedes-Maybach S a samozrejme vzadu nájdete len dve samostatné sedadlá.

Dajú sa natáčať kvôli ľahšiemu nastupovaniu i vystupovaniu, ich operadlá môžete sklopiť o 60 stupňov, takže spoločne s podperami pod nohami dostanete kreslá prvej triedy, a aby toho náhodou nebolo málo, tomuto konceptu usporiadania cestujúcich je prispôsobený i kompletne celý multimediálny systém.

Každá sedačka má do hlavových opierok integrované vlastné audio, cestujúci vzadu môžu pozerať na dva veľké displeje na zadnej strane predných operadiel, alebo si môžu zo stropu sklopiť veľkoformátovú priehľadnú obrazovku OLED. Slúži na spoločné sledovanie filmov, internetu, alebo si ju môžu cestujúci rozdeliť a pozerať sa na čokoľvek zvlášť.

V zadnej stredovej konzole je pre pasažierov pripravený zásobník na vodu aj s pohármi, zatiaľ čo individuálne ovládanie štvorzónovej klimatizácie bolo zabudované do výplní dverí. Auto má posádku nielen rozmaznávať, ale v prípade potreby sa zmeniť na pojazdnú kanceláriu, salón na kolesách, skrátka (popri domove a práci) na tretí obytný priestor, v ktorom môžete stráviť bez únavy značnú časť dňa.

Podobne ako staršie koncepty Grandsphere a Skysphere, aj najnovší Urbansphere je v očiach tvorcov vybavený autonómnym riadením 4. úrovne, ktoré zvládne jazdu bez akéhokoľvek zásahu vodiča. Aj preto je možné sklopiť nielen volant ale tiež pedále a na aute nechať prakticky všetko. Od automatického dobíjania, cez samostatné parkovanie, až po vyzdvihnutie posádky na ľubovoľnom mieste bez asistencie.

Dizajn novinky bol vyvíjaný kooperáciou štylistických centier v Ingolstadte a Pekingu, pričom v interiéri nájdete buď prírodné alebo recyklované materiály. Okolo seba nájdete drevo, vlnu, opätovne použitý polyamid, bambusovú viskóznu tkaninu i čiastočne syntetické textílie. Trochu zbytočne pompézne potom pôsobí osvetlenie po otvorení dverí, ktoré má imitovať červený koberec.

A technika? Tej sa Audi v tlačovej správe príliš nevenuje, niečo sme sa ale predsa len dozvedeli. Urbansphere využíva platformu PPE (Premium Platform Electric) s 800-voltovou architektúrou, takže lítiovo-iónové akumulátory uložené v podlahe je možné nabíjať výkonom 270 kW.

Samotné batérie majú pomerne veľkú kapacitu „viac ako 120 kWh“, čo je ekvivalent približne 47 litrov benzínu. Podľa Audi to stačí (v rámci metodiky WLTP) na dojazd 750 kilometrov. O pohon oboch náprav sa starajú dva elektromotory s kombinovaným výkonom 295 kW, teda cca 400 koní a najvyšším krútiacim momentom 690 Nm. Takéto parametre pravdepodobne dnes nikoho neohromia, Audi však evidentne viac myslelo na prevádzkovú efektivitu ako na zrýchlenie z miesta na stovku. Aj preto sa predný elektromotor v prípade vhodných podmienok (pri čiastočnom zaťažení) odpája, aby šetril dojazd.

Vynechať by sme potom nemuseli ani podvozok. Vpredu pracuje päťprvkové zavesenie, vzadu multilink, pričom všetky ramená sú kvôli zníženiu neodpruženej hmotnosti hliníkové. Auto má riadenie oboch náprav a zároveň vzduchové odpruženie doplnené adaptívnymi tlmičmi.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov

zdroj: Audi