Niektorí ľudia dokonca špekulujú o použití radového päťvalca s objemom 2,5 litra.

Nebojte sa, pod skratkou TFSI sa neskrývajú len malé motory. Inžinieri Audi majú v zálohe motor so šiestimi alebo ôsmimi valcami do V. Za vodičom tak bude burácať jednotka 4,0 TFSI V8 alebo 3,0 TFSI V6. Šesťvalcový motor by sa mal objaviť aj v ďalšej generácii Audi RS4. Môžeme teda očakávať výkon okolo 450 koní. Motor 4,0 TFSI by bol pre superšport lepšou voľbou. Má „správny“ počet valcov, výborný zvuk a slušný výkon (pod kapotou modelu RS7 má 560 koní). Výkonom je však už príliš blízko atmosférickému motoru. Do úvahy preto pripadá priškrtená verzia.


Niektorí ľudia dokonca špekulujú o použití radového päťvalca s objemom 2,5 litra. Ten by dokázali inžinieri naladiť na výkon okolo 400 koní, či je to dosť pre superšport posúďte sami. Pod kapotou konceptu Audi TT Clubsport posunuli výkon päťvalca oveľa vyššie pomocou elektrického kompresora. Výsledkom je výkon 600 koní. Táto kombinácia je ale pre sériové auto dosť nereálna.

Audi R8 Turbo

Audi R8 zatiaľ o motor V10 nepríde. Turbomotor má ponuku superšportu len doplniť.

Turbo pre R8?

Člen predstavenstva Audi, Ulrich Hackenberg oznámil, že prichádza turbo pre R8. „Bolo neodvratné, že pôjdeme do turbomotora v určitý okamžik - ten prišiel s druhou generáciou Audi R8,“ dodáva Hackenberg.


Model s novým motorom nepríde do výroby tak skoro. Inžinieri sa s riešením neponáhľajú. Audi R8 predsa už teraz ponúkajú v dvoch výkonových verziách. 5,2 litrový motor V10 naladili na 540 koní a silnejšiu verziu Plus až na 610 koní. Dobrou správou je, že chystaný turbomotor veľký atmosférický agregát nenahradí, ale iba doplní.


Zdroj: caranddriver