Asi najväčšia pecka tohto modelu je motor. Pod kapotu je prepĺňaný 5-valec s objemom 2,5 litra. Motor produkuje výkon 270 kW (367 koní) a krútiaci moment 465 Nm. To dáva slušný litrový výkon na úrovni 109 kW (148 koní). Radový päťvalec dokáže dostať auto na stovku za 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je limitovaná na typických 250 km/h. Na požiadanie však môže byť posunutá na 280 km/h. Podľa európskeho meracieho cyklu priemerná spotreba dosahuje 8,1 litra na 100 km. Motor je spojený so sedemstupňovou dvoj-spojkovou prevodovkou S-Tronic. Ako býva pri štyroch kruhoch zvykom, výkon putuje na obe nápravy. Systém pohonu oboch náprav haldex dokáže podľa aktuálnych podmienok poslať 50 – 100% výkonu na zadnú nápravu.

Ako býva pri koncerne VW zvykom, auto svoj výkonový potenciál maskuje naozaj výborne. Asi nik by nepovedal, že tento malý kombík má 370 k, či?

Radový päťvalec dokáže dostať auto na stovku za 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť môže byť odblokovaná na 280 km/h.

Spolu s rastúcim výkonom rastú aj požiadavky na podvozok. Audi preto doprialo modelu RS3 niekoľko úprav. Prvou z nich je zníženie o 25 mm oproti klasickej A3. Zmenami prešlo aj naladenie tlmičov a odpruženia. Záujemcovia si môžu priplatiť za voliteľné magnetické pruženie. O spomaľovanie sa starajú ventilované brzdové kotúče. Vpredu s priemerom 370 mm, vzadu 310 mm. Voliteľnou výbavou sú aj karbón-keramické brzdy na prednej náprave. Nové Audi RS3 prešlo diétou oproti predchodcovi, keď váži o 55 kg menej. Pohotovostná hmotnosť novinky je 1520 kg.

Auto pôsobí uhľadeným dojmom. Vrcholnú verziu "prezrádza" len nápadná dvojica koncoviek výfuku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Ako býva pri koncerne VW zvykom, auto výborne maskuje svoj výkonový potenciál. RS3 Sportback vyzerá veľmi striedmo. Vpredu nájdeme upravenú prednú masku s väčšími nasávacími otvormi. Netrénovanému oku odhalí skutočný potenciál až pohľad na zadnú časť, kde nájdeme dve veľké koncovky výfukov a difúzor. Disky kolies majú priemer 19“ a obúvajú pneumatiky s rozmermi 235/35 R19. Vo vnútri nájdeme športové sedačky čalúnené kožou Nappa a nepraktický volant s orezaným spodným dielom. Prípadný záujemcovia môžu siahnuť po karbónových škrupinách, ktoré ušetria 7 kg oproti sérii.

Dodávky prvých kusov začnú už v lete budúceho roka.

Zdroj: tlačová správa