V ´87 roku vzniklo veľa skvelých áut. Tieto 4 sú pre mňa z bežných modelov tie najlepšie.

Audi 90 B3

V roku 1987 na trh uviedli Audi 90. Laicky povedané, je len luxusnejšou Audi 80. Tá prišla o rok skôr a bola na našich cestách oveľa rozšírenejšia. Model 90 sa vizuálne od 80ky odlišuje zadným panelom koncových svetiel po celej šírke auta, svetlometmi s prídavnými diaľkovými svetlami a iným tvarom masky chladiča. Najvýraznejším rozdielom sú predné smerové svetlá, ktoré boli oproti 80tke presunuté z blatníkov od svetlometov nižšie k hmlovým svetlám. Hmlovky boli v modeli 90 štandardnou výbavou. Pod kapotou boli počas krátkej štvorročnej histórie len benzínové 2,0 a 2,3 litre s výkonom od 85 kW (115k) až po 125 kW (170k) a jeden jediný preplňovaný nafťák 1,6 TD s 59 kW (80k). Audi 90 pri nástupcovi typ B4 neexistoval...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

BMW E30 Touring

Tricka prišla podstatne skôr. Najprv ako tudor, ktorý však v BMW zanovito volali coupé, potom ako 4dv. sedan. Pred 30 rokmi prišiel facelift a z chromáka sa stal plasťák. S ním prišla verzia kombi – Touring. Zároveň predstavili "malú M3" v podobe modelu 320is s karosériou coupé a sedan. 320is vznikla výhrade pre taliansky trh. Môžete namietať, že Touring je len karosársky variant, coupé prišlo o 5 rokov skôr. Dôvod, prečo si Touring zaslúži samostatné miesto, je, že pôvodne nad kombíkom v Mníchove ani len neuvažovali. Prvý kombík E30 vznikol ako súkromný projekt zamestnanca, ktorému klasická tricka v sedane nevyhovovala. Vedeniu firmy sa projekt zapáčil, preto dostal zelenú...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Peugeot 405

Pred 30 rokmi prvýkrát opustil brány továrne nový typ 405 s dizajnom Pininfarina. O tom, že 405ka bolo na tú dobu veľmi dobré auto, svedčí aj titul Európske auto roka 1988. 405ka sa vyznačovala veľmi dobrými jazdnými vlastnosťami a v kombinácii so 16 ventilovým motorom vo verzii Mi16 (najprv 1,9l neskôr 2,0l) patrila medzi najzábavnejšie predokolky. U nás boli najrozšírenejšie nezničiteľné hladké, alebo preplňované diesle (od 49 po 66 kW). Modernizácia prišla v druhej polovici roku 1992 a najviac pomohla interiéru. Priniesla aj preplňovaný 2,0 16v 4x4 vo verzii T16. Tých bolo na Slovensku spolu možno 5. Ak by ste vedeli o zachovalej Mi16 na predaj, dajte mi vedieť. :-)

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Škoda Favorit

Prvýkrát Favorit predstavili na strojárskom veľtrhu v Brne v r1987.  Pre tuzemský automobilový priemysel znamenal veľký krok. Favorit spolu s Ladou Samara bol jeden z mála nelicenčných áut. O Favorit bol veľký záujem, ktorý prekonával výrobné kapacity. Veď nič lepšie z "domácej" produkcie v tej dobe u nás dostupné pre bežného človeka nebolo. Ľudia mu tolerovali všetky malé bolesti rôzneho druhu. Dizajn Favoritu vytvoril Bertone a na tú dobu vyzeral k svetu. Pod kapotou sa nachádzala iba 1,3-ka v rôznych výkonových verziách. Od 40 do 50 kW. Bertone bol pri dizajne značne obmedzený. Továreň, ktorá mala pre Favorit zabezpečiť výrobu svetlometov, odmietala zmeniť parametre vtedy vyrábaných parabol, ktoré používali pri Lade Samara. Tie paraboly boli vhodné len na konštrukciu hranatých svetlometov...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov