Šetrenie automobiliek kvôli EÚ

Carlos Tavarez kritizuje rozhodnutia Európskej únie, ktoré majoritne pôsobia na automobilový priemysel. „Úradníci EÚ nevidia dôsledky svojich rozhodnutí. Nikto sa však nepýta, kde na všetky zmeny, ktoré nám tlačia (najmä elektrifikácia), vezmeme finančné prostriedky. Kto bude vyrábať batérie? Staneme sa plne závislí od ázijských subdodávateľov?" Komentuje šéf PSA. Stále tvrdím, že zlo neprichádza od automobiliek a konštruktérov, ale od nezmyselných nariadení úradov, ktoré ťažko splniť. 

So stúpajúcou mierou regulácie od "odborníkov" z Bruselu rastú aj náklady automobiliek. Na druhej strane, verejnosť očakáva nízke ceny poprípade minoritnú mieru rastu cien. Tavarez tvrdí, že tento tlak spôsobuje šetrenie peňazí automobilky na iných frontoch, a tým aj čiastočne zníženie kvality niektorých súčastí auta. Aj preto sa nám zdá, že autá sú stále vybavenejšie a naoko "luxusnejšie", ale akosi tak menej kvalitné a poctivé ako v minulosti.

Vybavené a bezpečné, ALE...

Minule som napísal článok o systémoch, ktoré budú musieť mať všetky novopredané autá od roku 2021. Predstavte si auto povedzme za 9 000 eur, ktoré bude mať povinne parkovaciu kameru, autonómne núdzové brzdenie, monitorovanie únavy vodiča a systém na udržanie vozidla v jazdnom pruhu, obmedzí maximálnu rýchlosť vozidla podľa údajov z dopravných značiek a GPS...

Každý zo systémov bude niečo stáť a možno by ste ho ani v aute nechceli. Starosť zákonodarcov EÚ o našu bezpečnosť je fajn, v konečnom dôsledku to zaplatíme aj tak my. Či už prostredníctvom drahších áut alebo nižšej kvality niektorých komponentov, kde výrobca potreboval ušetriť... A navyše, najviac to pocítia zákazníci "masoviek", kde zisk firmy na jedno vyrobené auto nepredstavuje tisíce eur.

Zdroj: Autocar