Čínsky technologický gigant Baidu približne pred rokom vypustil na verejné cesty testovacie modely Apollo Moon postavené na základoch elektromobilu Arcfox koncernu BAIC Group. Ich cena sa v tej dobe pohybovala okolo 480 tisíc jüanov, teda takmer 70 tisíc eur, to však bol len odrazový mostík k modelu Apollo RT6, ktorý už mieri do sériovej výroby.

Jeho cenu sa napriek vyspelej technike na palube podarilo znížiť takmer na polovicu, teda v prepočte na 36 tisíc eur a nejaké drobné, pričom jeho produkcia má byť spustená v priebehu budúceho roka. Spočiatku malosériová, do konca roka 2023 však má byť v prevádzke 3000 týchto áut v 30 mestách.

V priebehu nasledujúcich šiestich rokov má stúpnuť počet vyrobených robotických taxíkov z 10 tisíc na 100 tisíc kusov ročne a v 2025 majú byť nasadené v 65 mestách a do konca tejto dekády majú obsluhovať zákazníkov dokonca v stovke čínskych miest.

Baidu tvrdí, že aj vďaka nízkej cene Apolla RT6 (a so započítaním nákladov na elektrickú energiu a úsporu za vodiča) by mali náklady na jednu cestu týmto autom klesnúť približne na polovicu v porovnaní s klasickými taxíkmi s „obsluhou“.

Čínsky konglomerát zároveň tvrdí, že ich autá sú bezpečné aj vďaka tomu, že má kontrolu nad celým dodávateľským reťazcom a RT6 má tú najmodernejšiu techniku. K vyššie spomenutým lidarom (8 ks) a kamerám (12) patrí ešte šesť milimetrových radarov a dvanásť ultrazvukových snímačov, pričom Apollo tvrdí, že ich autá najazdili už 20 miliónov skúšobných kilometrov a celkom neskromne dodáva, že RT6 bude jazdiť ako šofér s 20-ročnou praxou.

Aj preto má firma – podľa agentúry Reuters – v tejto chvíli povolenie prevádzkovať robotické taxíky bez človeka na mieste vodiča v Pekingu a ďalšie mestá majú nasledovať.

Len pre poriadok dodávame, že RT6 má dĺžku 4760 mm, šírku 1870 mm, výšku 1650 mm a rázvor náprav 2830 milimetrov. Presné údaje o výkone, kapacite akumulátorov či dojazde Baidu neuvádza, predpokladáme ale, že bude existovať hneď niekoľko verzií motorov či dostupných veľkostí akumulátorov.

zdroj: Baidu, 3G