Na veľtrhu CES v Los Angeles vyspovedal magazín CarAdvice člena predstavenstva značky Mercedes, Ola Kalleniusa. Ten prezradil niekoľko informácií ohľadom autonómnych áut. Napríklad to, že zatiaľ neexistuje žiaden časový harmonogram, kedy budú autonómne autá schopné jazdiť úplne bez zásahu vodiča.

Podotkol však, že keď to príde, pravdepodobne budú špecifické pre každý región. Čo však bude presne myslené pod pojmom región? Nuž, Kallenius prezradil, že si nemyslí, že bude autonómne auto fungovať rovnako pri jazde z kopcov až do centra veľkých miest. Autonómnosť úrovne 5, teda taká, v ktorej dokáže jazdiť auto samé aj bez vodiča, si vyžaduje množstvo podporných systémov a infraštruktúry v okolí jazdných koridorov. Je zrejmé, že vo väčšine sveta také vybudované nebudú, niekde možno vôbec. Je teda celkom isté, že plne autonómne autá tak skoro rozšírené nebudú. Napriek tomu, ako veľmi sa viaceré značky, ale aj médiá snažia masírovať verejnú mienku, že plná autonómnosť je za dverami. Nie je, ani omylom.

Možno to bude fungovať tak, že v meste jednoducho budete jazdiť plne autonómne a za mestom prevezmete kontrolu nad vozidlom. Aj vlk zostal sýty, aj ovca zostala celá.

Mercedes síce postupne prechádza z nižších úrovní autonómnej jazdy na tie vyššie, avšak od plne autonómnej jazdy bežne na ceste je to stále ďaleko. Ak teda budú autonómne autá odlišné pre mestá a pre okresné cesty, ako to môže v realite fungovať? Vedeli by ste si predstaviť presadanie z auta do auta napríklad na periférii mesta? Asi veľmi nie, už obyčajné prestupovanie v rámci spojov MHD je otravné. Uvidíme, ako časom bude autonómna jazda skutočne vyzerať.

Zdroj foto: Mercedes

Zdroj: caradvice