Nabíjanie na princípe magnetickej indukcie

Systém BMW Wireless Charging sa skladá zo „základne“ s integrovanou primárnou cievkou. Dosku môžete nainštalovať v garáži, alebo dokonca aj vonku pri zabezpečení vhodných podmienok. Sekundárna cievka je usadená v podvozku BMW. Spolu generujú striedavé magnetické pole s výkonom 3,2 kW. Proces nabíjania funguje na báze magnetickej indukcie. Riešenie je za príplatok, nabíjací modul má v prepočte stáť okolo 850-900 eur. Je nutné podotknúť, že plug-in hybrid 530e iPerformance má malú kapacitu batérií. 9,2 kWh je skromná hodnota oproti plným elektromobilom. Napriek tomu, 3,5-hodinové nabitie je úctyhodný čas. Viac ako tisíc slov napovie priložené video s popisom funkcie bezdrôtového nabíjania.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Solídne dynamické parametre 

Úctyhodné sú aj dynamické parametre modelu. Nie nadarmo nosí v mene „iPerformance“. Motor eDrive poskytuje 70 kW (95 k) a krútiaci moment 250 Nm. Spolu s benzínovým štvorvalcom so 135 kW (184 k) poskytuje systémový výkon 185 kW (252 k) a krútiak 420 Nm. Stačí, čo poviete? Zrýchlenie z 0-100 za 6,2 s a maximálka 235 km/h taktiež neurazia. Čisto v elektrickom režime dokáže prejsť 50 km pri maximálnej rýchlosti 140 km/h. 

Indukčná nabíjacia podložka je odolná aj voči prejdeniu kolesom druhého auta v rodine s manželkou za volantom. Pri nájazde nad nabíjačku pomáha iDrive s presným navádzaním a inštrukciami na displeji v kokpite. BMW 530e iPerformance je prvou lastovičkou, bezdrôtovo nabíjať budú postupne aj modely 330e, 740e, i8 a i8 Spyder po uvedení na trh.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Zdroj: bmwblog, carscoops