Benzínový radový šesťvalec B58 nájdete pod označením BMW 540i aj v aktuálnej päťke, kde má 245 kW (333 koní) a 450 Nm, alebo potom v modeloch M Performance (teda napríklad M440i), kde je naladený na 275 kW (374 koní) a 500 Nm.

Táto pohonná jednotka sa vyskytuje vo väčšine BMW a patrí k najdôležitejším motorom vôbec, čo si samozrejme automobilka veľmi dobre uvedomuje a preto priebežne pracuje na jeho modernizácii. Najnovšie „druhé technické prepracovanie“ TÜ2 (Technisch Überarbeitet) by sa malo objaviť už priebehu najbližších mesiacov, pričom šesťvalec opäť ponúkne vyššie výkony.

Podľa kolegov z BMWBlogu by mal agregát niesť interné typové označenie B58B30M2, aj v základnom prevedení by mal produkovať okolo 370 koní a už dnes vieme, že si nájde cestu pod kapoty nových generácií 540i (G60) a 740i (G70).

Oficiálne ešte nemáme nič potvrdené, ale svojimi parametrami by mala poskočiť i verzia pre športové modely M Performance. Presné čísla existujú zatiaľ len v Mníchove, odhaduje sa ale, že z 374 koní výkon stúpne na nejaký 400 koní a maximálny krútiaci moment z 500 na cirka 530 až 550 newtonmetrov.

V zákulisí sa šeptá o tom, že nová radová šestka dostane efektívnejší motor-manažment, kompletne iné nasávanie, väčšie turbodúchadlo a áno, počítajte s tým, že bude súčasťou hybridného pohonu. Samostatne trojliter už dostupný nebude, vždy mu má asistovať jeden alebo viac elektromotorov, pričom v BMW by chceli, aby sa predaje hybridnej a elektrickej päťky i5 rozdelili v pomere fifty-fifty.

Zaujímavé tiež je, že benzín-elektrika by mala nahradiť tiež jeden z vrcholných športových modelov, ktorý doteraz využíval preplňovaný osemvalec. Reč je o M550i xDrive s výkonom 390 kW (530 koní). Hybridná šesťvalcová päťka o M Performance by mala byť schopná ponúknuť kombinovaný výkon minimálne 550 koní.

Čo sa týka termínu predstavenia nového motora, žiadny konkrétny dátum nemáme. Nová päťka G60 by sa však mala začať vyrábať v júli 2023 a sedmička G70 dokonca o niečo skôr. Aj preto si myslíme, že svetová premiéra je otázkou mesiacov.

zdroj: BMWBlog