BMW sa vôbec netají tým, že svoje športové modely tak nejako automaticky a z princípu dlhodobo testuje okrem iného aj na známych okruhoch a to vrátane Severnej slučky Nürburgringu. A vďaka tejto asi najznámejšej a pravdepodobne i najnáročnejšej pretekárskej dráhe so štatútom verejnej cesty sme sa dozvedeli, že i4 ani vo verzii M50 nie je na jazdenie na podobných miestach stavaná.

Je celkom zvláštne, že niečo podobné nejaká automobilka vôbec priznáva. Väčšinou na podobný „nesúlad“ medzi technikou a okruhom firmy neupozorňujú a nepútajú tým k sebe pozornosť. Preto nám pripadá celkom fér, že s tým prišiel priamo šéf BMW zodpovedný na dynamické skúšky modelu i4 Daniel Mögele.

BMW i4

Na otázku potenciálneho času na Nürburgringu Mögele v rozhovore pre internetovú stránku rešpektovaného amerického magazínu Road and Track Mögele prezradil, že „BMW neplánuje zverejniť žiadny čas i4, jazda na okruhu nebola prioritou“.

A jeho slová obhajuje aj najvyšší šéf projektu BMW i4, rodený Bolívijčan David Alfredo Ferrufino Camacho. „Tento automobil je v prvom rade jedným z krokov k elektrifikácii značky M. Pokus urobiť dva kroky naraz by znamenal príliš veľa kompromisov.“

BMW i4

Na okruhu by sa trápilo

Takže aj keď tu máme auto s výkonom 544 koní, ktoré je schopné akcelerovať z 0 na 100 km/h za menej ako štyri sekundy, batériový ekvivalent M3 to jednoducho nie je. „Dojazd na okruhu by išiel veľmi rýchlo dolu. Pre mňa osobne bolo v prvom rade dôležité ponúknuť vysoký nabíjací výkon a slušný dojazd,“ dodal v interview Camacho.

Riaditeľ projektu i4 zároveň pripúšťa, že by i4 M50 rýchle kolo na okruhu zvládla, nie je ale navrhnutá na celodennú záťaž ako M3 alebo M4. Na to si vraj budeme musieť počkať až do príchodu plnohodnotného elektrického modelu M. Aj keď momentálne nie je samozrejme jasné, kde chce BMW zobrať batérie schopne ponúknuť lepšiu energetickú hustotu s ohľadom na ich hmotnosť, aby niečo také bolo možné.

Zdroj: RoadandTrack