Aktualizované (7.00 h): BMW ešte v noci zverejnilo oficiálnu tlačovú správu, ktorá potvrdzuje predchádzajúce informácie.

Novinka je skutočne poháňaná agregátom 4.4 V8 biturbo a elektrickou. Automobilka neuvádza presné detaily jednotlivých motorov, ani ich umiestnenie, ale potvrdila systémový výkon 750 koní a maximálny krútiaci moment rovných 1000 newtonmetrov. Dojazd čisto na batérie je 80 kilometrov.

Napriek tomu, že XM je prezentované ako koncept, v skutočnosti ide o predsériový automobil. Jeho výroba je naplánovaná už na koniec roka 2022. Produkcia bude prebiehať v Spojených štátoch, v továrni v Spartanburgu.

Ide o prvý elektrifikovaný model športovej divízie M GmbH. BMW bolo pomerne skúpe na slovo, nepoznáme preto ani rozmery, uvádza však, že XM je postavené na 23-palcových diskoch.

Takzvaný projekt Rockstar sme vám už niekoľkokrát predstavili. Naposledy pred pár dňami, keď sme popisovali, ako je možné, že Citroën neprotestuje proti označeniu XM. Tentoraz tu ale máme čosi „lepšie“. Konečne vám môžeme ukázať, ako nové BMW vyzerá.Takzvaný projekt Rockstar sme vám už niekoľkokrát predstavili. Naposledy pred pár dňami, keď sme popisovali, ako je možné, že Citroën neprotestuje proti označeniu XM. Tentoraz tu ale máme čosi „lepšie“. Konečne vám môžeme ukázať, ako nové BMW vyzerá.

Pre istotu pripomíname, že ide o koncept, veľmi však nepochybujeme, že sa tento automobil čoskoro objaví v sériovej podobe, aby mohol konkurovať takým automobilom, ako je Bentley Bentayga, Rolls-Royce Cullinan a... to je v podstate asi všetko.

Proti Mercedesu GLS a ďalším veľkým SUV má BMW v zálohe model X7, nové SUV XM však zachádza o poriadny kus ďalej. Ako na tom bude s ponukou priestoru, to zatiaľ netušíme, výkonovo sa však posunie do sfér, v ktorých sa mníchovské autá bežne nepohybujú.

Koncept by mal za obličkami (aké svet ešte nevidel) ukrývať dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec s objemom 4,4 litra a asistovať by mu mal minimálne jeden elektromotor. Kombinovaný výkon benzín-elektrického pohonu tohto auta sa má vyšplhať až na 750 koní. A pretože je to plug-in hybid, budete ho môcť nabíjať zo zásuvky a časť cesty absolvovať výlučne len na batérie.

Aby to dávalo zmysel a auto bolo schopné prejsť súčasnými emisnými normami bez zbytočných pokút, odhadujeme dojazd v čisto elektrickom režime na 80 až 100 kilometrov. Ale dosť bolo špekulácií. Pozrite sa radšej na obrázky, ktoré máme k dispozícii vďaka kolegom zo stránky Bimmerpost.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Bimmerpost