Okrem nižších energetických nárokov je výhodou laserových svetiel podstatne vyššia intenzita osvetlenia cesty bez toho, aby zahriali okolitú oblasť. Laserové diódy sú až desaťkrát menšie než konvenčné svietiace diódy (LED). Výška reflektorov sa teda mohla zredukovať z predošlých 9 na menej ako 3 cm. Laserové predné svetlá sú extrémne jasné a farbou sú blízke dennému svetlu, čiže sú príjemné pre ľudské oko. Niekoľko vysokovýkonných diód emituje výrazne združený lúč cez špeciálne šošovky do fluorescenčnej fosforovej substancie v predných svetlách. Táto substancia premení lúč na silné biele svetlo, až desaťkrát intenzívnejšie než pri konvenčných svetelných zdrojoch. Vďaka vysokej intenzite a takmer ideálnej povahe lúčov je systém s laserovými diódami celkovo ešte efektívnejší. A ako iste viete, V kombinácii s kamerou riadeným asistentom diaľkových svetiel systém eliminuje oslnenie vozidiel pred vami a v protismere. BMW i8 je prvé sériovo vyrábané vozidlo na svete, vybavené touto inovatívnou technológiou. Ako to už býva u noviniek zvykom, v priebehu nasledujúcich rokov sa futuristicky orientované laserové svetlá dostanú aj do ďalších modelov BMW.

Svetlá vyvinulo BMW v spolupráci s firmou Osram. Aké sú ich výhody v porovnaní s LED svetlami? Vyšší výkon, jasné, ale koľko? LED diódy svietia pri diaľkových svetlách intenzitou 180 luxov, zatiaľ čo laserové svetlá až 344 luxov. Pre porovnanie xenónové lampy svietia 120 luxov a bežné svetlá 100 lux. Svetlo je vytvorené laserovou diódou a fluorescentným fosforovým materiálom. Je monochromatické, čo znamená rovnakú vlnovú dĺžku jednotlivých vĺn, čo je vhodné pre kvalitné osvetlenie najmä dlhých vzdialeností. BMW dokonca tvrdí, že pri testoch dosiahli výkon cez 400 luxov, no znížili ho, pretože reflexné dopravné značky už pri takom výkone "pálili oči".