Európska komisia (EK) zároveň obvinila Nemecko a Britániu, že porušili zákon, keď odmietli prezradiť všetky technické informácie o emisiách problematických vozidiel, ktoré nazbierali. Krajiny dostali na obhajobu a reakciu na tieto obvinenia 2 mesiace.
 

Nemeckým koncernom VW Group vlani v septembri otriasol najväčší škandál v jeho histórii. Negatívne ovplyvnil aj celkový odbyt vo svete. Prekvapivo, v Európe boli zákazníci najzhovievavejší a dieselové autá koncernu VW kupujú prakticky rovnako naďalej. Napriek tomu, že minulý rok pod tlakom amerických úradov vedenie VW Group priznalo, že do dieselových vozidiel inštaloval softvér, ktorý mu umožnil manipulovať s emisiami a počas testovania zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Po celom svete jazdí zhruba 11 miliónov takýchto vozidiel, z toho približne 8,5 milióna v Európe.
 

Volkswagen sa teraz pokúša znížiť svoje náklady, aby sa dostal z problémov. Koncern sa už dohodol s úradmi a majiteľmi áut v USA na urovnaní sporu, čo ho bude stáť 15 miliárd USD (14 miliárd eur). Jedným z riešení je už ohlásené prepustenie až 30 000 zamestnancov v dohľadnej dobe, ale aj stopnutie vývoja viacerých nie kľúčových modelov, ktoré v pôvodnej ponuke výrobcu boli. Ďalším z dôsledkov dieselgate na VW je zásadné preorientovanie vývoja na hybridné a elektrické autá.