Len hybrid nepomôže

Posledná generácia BMW 7 s interným označením G11, alebo G12 vo verzii Long, je tu s nami od roku 2015. Minulý rok prešla modernizáciou, ktorá priniesla toľko ohovárané veľké „ľadvinky“. Plug-in hybrid dostal 6-valcový motor, avšak na veľké zníženie spotreby a emisií v realite to do budúcna stačiť určite nebude.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Na mieste je teda otázka, či príde budúce BMW 7 aj v plne elektrickej verzii. Podľa zdroja, ktorý sa odvoláva priamo na BMW, to tak bude. Pohonná jednotka by mala byť podľa BMW piatej generácie, teda tá, ktorá bude poháňať aj elektrické iX3. Napríklad v avizovanom BMW i4 by malo byť zrýchlenie na 100 km/h za približne 4 sekundy a dojazd na úrovni 600 km. Či to stačí na luxusnú limuzínu, ktorá je určená na diaľkové cesty, tým som si nie príliš istý.

Avšak BMW môže zapracovať a ponúknuť ešte väčší dojazd. Je pravda, že s vrcholnou verziou M760Li a V12 pod kapotou ten dojazd nebude o nič lepší, avšak typickým diaľničným „krížnikom“ je 730d, ktoré dokáže jazdiť za 7 l/100 km a s palivovou nádržou s objemom 78 litrov zaručuje posádke dojazd cez 1000 km.

Nám tak ostáva iba počkať, či sa tieto tvrdenia aj skutočne potvrdia. O osude benzínovej V12-ky je už takmer rozhodnuté. Nová generácia radu 7 by mala prísť na trh prakticky už o 2 roky a budúci rok možno spoznáme aj produkčnú verziu. Ktovie, na akej veľkosti zostanú predné „ľadvinky“. Nechajme sa prekvapiť.

Zdroj: topgear.com