Ako automobilka hneď v úvode priznáva, dosiahnutie rýchlostí viac ako 400 km/h už nie je len o výkonnom motore, ale obrovskú úlohu hrá i aerodynamika, teda presnejšie povedané odpor vzduchu. A práve v tejto oblasti sa inžinieri a dizajnéri Bugatti dlhé mesiace snažili vylepšiť Chiron na maximum. Ich cieľom bolo nájsť optimálnu rovnováhu medzi čo najnižším koeficientom odporu vzduchu a potrebným prítlakom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Nové vzduchové clony

Len dokonalé prúdenie vzduchu v prednej časti auta udrží nežiadúce turbulencie na uzde a zabezpečí, aby vzduch obtekal okolo vozidla laminárne,“ hovorí zástupca riaditeľa štylistického oddelenia Bugatti Frank Heyl.

V snahe minimalizovať turbulencie po stranách auta, Bugatti integrovalo do prednej časti Chironu nové vzduchové clony. Sú tak trochu podobné krídlam a zabezpečujú, aby prúd vzduchu čo najpresnejšie kopíroval obrysy karosérie a stabilizoval tak vozidlo. Rovnako dôležitý bol aj optimálny prívod vzduchu ku chladičom, aby konštruktéri uchladili masívny 8,0-litrový motor W16 v „plnom záprahu“. Prietok vzduchu skrz chladiče je mimochodom o 8 percent vyšší než u klasického Chironu

Prakticky pri návrhu každej časti karosérie bola zohľadnená aerodynamika. Napríklad v každom prednom blatníku je deväť oválnych otvorov, ktoré slúžia na odvod dynamického pretlaku v podbehoch kolies, aby sa nezačala dvíhať predná časť auta. Tieto „maličkosti“ sa postarali o prítlak 20 až 30 kg pri rýchlosti 380 km/h bez toho, aby vytvorili dodatočný odpor, ako to robia krídelká či spojlery. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Predĺžený zadok auta

Jedným z prvých poznávacích znakov Chironu Super Sport 300+ je jeho predĺžený zadok, tradične nazvaný „longtail“. V porovnaní s klasickým Chironom je dlhší až o 25 cm a pri vyšších rýchlostiach zabezpečuje, aby vzduch prúdiaci pozdĺž hornej a spodnej časti auta vytváral čo najmenšiu oblasť takzvaného odtrhnutia vzduchu. Toto predĺženie zadnej časti zároveň dáva autu tvar kvapky a inžinierom pomohlo znížiť odpor vzduchu.

Aby konštruktéri dosiahli rovnováhu medzi prítlačnými a vztlakovými silami, čo najpresnejšie zladili zadné krídlo a difúzorom, a to zväčšením jeho profilu o 8 percent. Chiron Super Sport 300+ tak generuje len toľko prítlaku, aby bol v rýchlostiach nad 400 km/h stabilný, neutralizoval vztlak a zároveň nevytváral nadbytočný tlak na pneumatiky. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Za zmienku určite stojí aj výfukový systém vyrobený z titánu pomocou 3D tlače a väčšie a zároveň efektívnejšie turbodúchadlá. Chiron ich má až štyri a všetky dostali väčšie kompresorové i turbínové kolesá. Pri plnom zaťažení prúdi skrz tieto štyri turbá až 4,8 tony vzduchu za hodinu. Inžinieri zároveň optimalizovali aj geometriu rozvádzacích lopatiek, čím zlepšili termodynamickú účinnosť. Bugatti sa tak podarilo navýšiť výkon až na 1177 kW (1600 koní), teda o 74 kW (100 koní) viac, ako má bežný Chiron, a to bez nejakého navýšenia hmotnosti samotného motora. Zmeny prebehli aj v 7-stupňovej prevodovke, ktorá má o 3,6 percenta dlhšie prevody. 

Je teda zrejmé, že tých zmien nebolo zďaleka málo a to som nespomenul úplne všetky. Bugatti si dalo na Chirone Super Sport 300+ extrémne záležať a v roku 2019 opäť posunulo hranice snov o poriadny kus dopredu. 

Zdroj, foto: Bugatti