Informácie o motoroch nechám až na koniec. Prvá vec, ktorú výrobca v tlačovej správe zvýrazňuje je ľahká konštrukcia ATS, ktoré váži len 1 542 kg. Američania nízkej hmotnosti venovali veľkú pozornosť. Pre ktorú motorovú verziu nového modelu daná hmotnosť platí nevieme. Cadillac to neuvádza. Pre porovnanie, BMW 3 (320i) váži 1 490 kg.
Prémiový sedan má však výborné rozloženie hmotnosti v pomere takmer 50:50. ATS svojimi rozmermi nevystupuje z radu. Cadillac je dlhý 4643 mm, široký 1805 mm, vysoký 1421 mm s rozchodom kolies 1512/1548 mm. Rázvor podvozku predstavuje 2775 mm.

Na prvý pohľad je jasné, že ide o americký dizajn. ATS sa na trhu v USA a Kanade objaví už v pribehu nadchádzajúceho leta.

Na prvý pohľad je jasné, že ide o americký dizajn. ATS sa na trhu v USA a Kanade objaví už v priebehu nadchádzajúceho leta.

ATS disponuje pohonom zadných kolies. Automobilka plánuje aj verziu s pohonom na všetky kolesá. Vpredu sú vzpery McPherson. Vzadu Cadillac experimentoval a použil po prvýkrát päťprvkové zavesenie. Odpruženie podvozku je nastaviteľné a vyšperkované adaptívnymi tlmičmi MRC (Magnetic Ride Control).


Luxusná divízia General Motors to s konkurenciou prémiovým značkám myslí vážne. Veď novinku testovali priamo na severnej slučke Nürburgringu. ATS je vybavené 17 palcovými kolesami (za príplatok sú 18 palcové), brzdami Brembo a samosvorným diferenciálom.

Dizajnovo vychádza ATS so svojho skôr predstaveného súrodenca CTS.

Dizajnovo vychádza ATS so svojho skôr predstaveného súrodenca CTS.

Športovo-luxusný sedan prichádza s tvojicou benzínových motorov, ktoré by mali byť, prekvapivo, doplnené o dieselový agregát.

Cadillac zverejnil trojicu motorov, medzi ktoré by v budúcnosti mal pribudnúť aj dieselový agregát, na ktorý sa teším. Som zvedavý ako Američania pristúpia k spaľovaniu nafty. Najslabším v ponuke je 2,5 litrový štvorvalec s výkonom 149 kW (203 k)/6200 ot. a maximálnym krútiacim momentom 255 Nm/4500 ot. Ja osobne by som si vybral 2,0 litrovú preplňovanú pohonnú jednotku, ktorá jazdí na prémiový benzín, s výkonom 201 kW (274 k)/5300 ot. a krútiacim momentom 353 Nm už pri 2400 ot. Američania do ponuky nezabudli zahrnúť ani vidlicovú V6 s výkonom 237 kW (322 k)/6800 ot. a s krútiacim momentom 362 Nm/4900 ot.
Všetky motory môžu byť spojené so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou Tremec M3L TR3160 alebo so šesťstupňovým automatom Hydra-Matic 6L45.

Interiér je dostupný v niekoľkých farbách. Jeho súčasťou sú športové kožené sedačky.

Interiér je dostupný v niekoľkých farbách. Jeho súčasťou sú športové kožené sedačky.

V GM nezabudli ani na bezpečnosť. ATS je za príplatok vybavené varovným systémom opustenia jazdného pruhu, inteligentným brzdovým asistentom, strážcom mŕtveho uhla, adaptívnymi svetlometmi a asistentom rozjazdu do kopca. Štandardne bude Cadillac dodávať ATS s 8, za príplatok s 10 airbagmi.


Najprepracovanejším prvkom sa zdá byť systém, ktorý predchádza kolíziám. Jeho súčasťou je samotné aktivovanie brzdenia. Na základe radaru pri nízkych rýchlostiach systém vodiča najprv vyzve na brzdenie, prípadne auto sám zastaví.

Jedným z najzaujímavejších hi-tech prvkov je informačno-zábavný systém CUE.

Jedným z najzaujímavejších hi-tech prvkov je informačno-zábavný systém CUE.

Veľmi zaujímavou novinkou po prvýkrát predstavenou v modeli XTS je informačno-zábavný systém CUE s veľkým dotykovým displejom, ktorý beží na operačnom systéme Linux. Na CUE je možné pripojiť takmer všetko: 10 mobilov cez Bluetooth, USB, mp3 prehrávače a pamäťové karty. Cadillac tvrdí, že ovládanie je úplne jednoduché a vodič si vystačí so štyrmi ovládačmi. Súčasťou systému je satelitná navigácia, bezkľúčový vstup do ATS a jeho štartovanie.


ATS v sebe nezaprie americký dizajn. Mohutné hranaté črty Cadillac od jeho súperov mierne odlišujú. Keďže ide o luxusnú značku GM, interiér ponúka príslušnú dávku luxusu. Drevo, uhlíkové vlákna a koža sú samozrejmosťou. S predajom v USA Cadillac začne v priebehu leta. Do Európy sa nový model tak skoro nechystá. Výrobca si počká na reakcie európskeho trhu. Následne zváži predaj najmä dieselovej verzie na starom kontinente. O cenách sa zatiaľ mlčí.

CUE je skratka pre Cadillac User Experience a pre väčšiu stabilitu pracuje na základe systému Linux.

CUE je skratka pre Cadillac User Experience a pre väčšiu stabilitu pracuje na základe systému Linux.