Nejasný pôvod, upravený počet kilometrov a podobne. To sú veci, ktoré Čechom (a nielen im) vadia.

Nejasný pôvod, upravený počet kilometrov a podobne. To sú veci, ktoré Čechom (a nielen im) vadia.

Česká verejnosť a médiá majú o týchto predajcoch zlú mienku. Poctivé spoločnosti sú často hodené do jedného vreca s autobazármi, ktoré predávajú autá bez známej histórie alebo s upraveným počítadlom kilometrov.

Proces certifikácie by mal pozostávať najmä z kontroly plnenia legislatívnych požiadaviek, manažmentu systému a kvality poskytovaných služieb smerom k zákazníkovi. TŰV Nord Czech preverí interný a externý nákup vozidiel, záznamy, servis, prípravu predaja a samotný predaj a napríklad aj starostlivosť o autá počas skladovania.

Z certifikovania autobazárov mám trochu zmiešaný pocit. Otázkou ostáva ako bude prebiehať a či ho naozaj získajú len tí najlepší. Podľa odhadov má šancu len 30% českých predajcov.
Ani slovenské autobazáre nemajú najlepšiu povesť. Vyzerá to tak, že u nás ich certifikovať zatiaľ nebudeme.

Ani slovenské autobazáre nemajú najlepšiu povesť. Vyzerá to tak, že u nás ich certifikovať zatiaľ nebudeme.

Takáto kontrola obchodníkov by mala zdvihnúť kvalitu ponúkaných služieb v krajine. Zákazníci budú jasne vedieť, ktorý predajca splnil kritériá a ktorý nie. Udelenie certifikátu však nebude navždy. Kontrola by mala prebehnúť každý rok.

Podľa vyjadrenia TŰV Nord Czech majú záujem o tento certifikát najmä väčšie spoločnosti. Zatiaľ je všetko dobrovoľné. Cieľom spoločnosti je, aby v budúcnosti boli autobazáre zo zákona povinné získať certifikát.

TŰV Nord pôsobí aj na Slovensku. Logicky mi teda napadla otázka či aj u nás plánujú spustiť podobné značkovanie autobazárov. Spoločnosť však počas niekoľkých dní na moju otázku neodpovedala.

Zdroj: tlačová správa