Na Slovensku bolo ku koncu roku 2011 registrovaných 1,749 milióna áut, to znamená zastaviť len kvôli náhodnej technickej kontrole okolo 90000 áut ročne. Teda každé dvadsiate auto. Aby toho nebolo málo, rovnako chcú zaviesť povinnú kontrolu STK každý rok pre autá, ktoré sú staršie ako šesť rokov, alebo za prvé štyri roky najazdili viac ako 160000 kilometrov. Keďže na Slovensku je priemerný vek auta 11 rokov, toto nariadenie postihne väčšinu majiteľov áut. Podľa správy EK majú totiž autá so zlým technickým stavom veľký podiel na nehodách. Ministerstvo dopravy ale vidí dôvod nehôd úplne niekde inde než zlý technický stav. Nehodovosť podľa nich stojí na nesprávnej rýchlosti, spôsobe jazdy a porušovaní základných povinností. Nastavenie vydávania certifikátov STK a rovnako interval kontrol teda považuje za primerané. S EU bude o tomto nariadení ešte jednať.

Slovensko už podniklo kroky k zabráneniu vydania povolení pre autá, ktoré by inak STK-čkou neprešli. Na staniciach technickej kontroly budú nainštalované kamery na sledovanie procesu kontroly. Stanice ich musia na vlastné náklady nakúpiť najneskôr do júla 2013. V prípade obchádzania kontrol môže byť udelená pokuta až 16500 Eur. Cez STK by mali po novom prechádzať aj dvojkolesové a trojkolesové mašiny ako mopedy a motocykle a aj ľahké prívesy do 3,5 tony. Na ne sa totiž dnes nevzťahujú predpisy Európskej únie.


zdroj: e15.cz, cas.sk