VW chce svoju dcéru Škodu viac odlíšiť od ostatných značiek koncernu. "Budeme musieť Škode utiahnuť opraty. Želám im úspech, ale nemôžeme sa sami oslabovať," cituje časopis Auto Bild koncernového šéfa Winterkorna. "Berú zákazníkov koncernových drahších značiek".

Škoda v súčasnosti slávi veľký úspech s autami, ktoré sú odvodené od modelov Audi a Volkswagen, ale predávajú sa lacnejšie. Táto konkurencia vo vnútri koncernu spôsobuje vo Wolfsburgu obavy, že Škoda Volkswagenu a Audi berie zákazníkov. V dôsledku toho by Škoda mala podľa Auto Bildu ponúkať lacnejšie modely.

Na rok 2014 plánovaná nová Fabia už nemá využívať platformu VW Polo, ale lacnejšiu platformu. Škoda by mala okrem toho uviesť na trh konkurenta pre Daciu, ktorého vývoj momentálne finišuje. Model, ktorý zastúpi Octaviu Tour, nesie predbežné meno A-entry. Špekuluje sa, že až sa v roku 2012 predstaví, ponesie staronové meno Felicia. Konštrukčným dvojčaťom modelu by malo byť nové toledo španielskeho Seatu. K tomu plánuje Škoda na rok 2012 miniauto na platforme Volkswagenu Up!. Superb možno končí úplne.

Za obeť zmeny stratégie by mohol padnúť Superb - či bude mať súčasná generácia nasledovníka, zatiaľ nie je jasné. "Škoda nebude svoju modelovú paletu budovať smerom nahor," povedal Winterkorn. Volkswagen chce dať nový dôraz tam, kde dnes udáva tón konkurencia z Ďalekého východu.

Zdroj: idnes.cz a www.sme.sk