Po viac ako 30 rokoch by mal z ponuky bežnej päťky vypadnúť vidlicový osemvalec. Stalo by sa tak po prvýkrát od tretej generácie radu 5 s kódovým označením E34, ktorá v roku 1992 prišla na trh s motormi V8 s označením M60B30 a M60B40. 

Je to ale skutočne prekvapivé? Koniec koncov, také Audi A6 už ani v tejto generácii neponúka bežné prevedenie s osemvalcom a výnimkou je len model RS6. Mercedes-Benz triedy E (W213) okrem AMG, detto. Bavorský zástupca je tak jediný z nemeckej prémiovej trojky, ktorý má ešte v predaji verziu M550i, ktorá je takým polovičným „eMkom“ divízie M Performance.

A podľa kolegov zo stránky BMW Blog bude posledná. Tí tvrdia, že súčasnú osemvalcovú M550i nahradí model M560e a ako správne tušíte, pôjde o plug-in hybrid. Pod kapotou by mal mať techniku BMW M760e, teda preplňovaný trojlitrový radový šesťvalec v kombinácii s elektromotorom. V sedmičke táto technika ponúka 420 kW (570 koní), 800 Nm a zrýchlenie z miesta na stovku zvládne za 4,3 sekundy.

Ešte je tu M5

Aj keď môžete nad touto správou lamentovať, je nutné si uvedomiť, že práve BMW vydržalo najdlhšie, respektíve že opúšťa tieto motory ako posledné. Mercedes dokonca zašiel tak ďaleko, že neplánuje ponúkať osemvalcové pohonné jednotky v budúcej generácii triedy E ani pod označením AMG, takže za budúcu M5 v plug-in hybride a V8 môžeme byť radi. K tomu má BMW ponúknuť po tretíkrát aj karosériu kombi.

zdroj: BMW Blog