Čína je v Európe už takmer povestná výrobou prehnane lacných, no kvalitatívne väčšinou len priemerných a zvláštne vyzerajúcich malých áut. Lenže ako čas beží a mapa automobilového sveta mení teritóriá vplyvu, práve z tejto časti Ázie sa pomaly ale iste stáva suverénny líder v oblasti elektromobility. Po stránke technológií, ceny výsledných produktov a často už aj kvality. Nemalo by preto prekvapiť, že k hraniciam EÚ z nej prúdia zástupy nových elektromobilov, ktoré si robia zálusk na novú generáciu európskych zákazníkov. Prípad tohto auta to zatiaľ nie je, hoci BYD už v Európe operuje a dostať sem aj BYD Seagull by asi nebol nepredstaviteľný problém. V porovnaní s najlacnejším elektrickým autom na našom trhu pritom nejde o žiadneho chudáka. Naopak, stále prekvapuje ako lacno vedia v Číne postaviť aj takto slušné auto.

400 km za 11 000 eur

Podľa čínskeho výrobcu sa BYD Seagull zatiaľ do EÚ nechystá a ak by sa tak aj stalo, musí absolvovať zmeny vyžadujúce legislatíva EÚ. Vraj však nie sú zásadné a ako väčšia prekážka sa javí kapacita výroby, ktorá musí najskôr uspokojiť domáci dopyt. Dostupný elektromobil je totiž určený prioritne pre čínskych zákazníkov. Tí dostanú štvormiestne auto s celkovými rozmermi 3780 x 1715 x 1540 mm, rázvor náprav má hodnotu 2500 mm a jazdí na pneumatikách s rozmermi 165/65 R15. Na jeho pohon slúži trakčný elektromotor s max. výkonom 55 kW (75 k), ktorý mu zaisťuje max. rýchlosť 130 km/h a dojazd cca 300 km pri použití základnej sodíkovej batérie. Ak si však zákazník priplatí za li-ion baterku, dojazd sa údajne zvýši až na 400 km (dojazd však BYD neudáva podľa európskej normy WLTP).

BYD plánuje svoju novinku uviesť na trh v prvom štvrťroku 2023 za cca 8200 eur (v prepočte), za verziu s li-ion batériou to bude o niečo viac, konkrétne necelých 11 000 eur. Ak by sa auto dostalo na trhy EÚ, pochopiteľne by stálo výrazne viac, aj tak by však šlo o zaujímavosť, ktorá by zaútočila na spomínanú Daciu Spring, či pripravovaný VW ID.1. Jeho finálnu cenu by chcel nemecký koncern VW v čase uvedenia na trh stiahnuť pod magickú hranicu 20 000 eur.

zdroj: ArenaEV, TopElectricSUV