Ak máme veriť vešteckému oku francúzskych dizajnérov, obyčajné crossovery či tradičné SUV sú mŕtve. Namiesto nich by sme mali v budúcnosti očakávať viac zodvihnutých áut so splývajúcou zadnou časťou strechy, ktorým by sme normálne hovorili liftback, ale ich podvozok a niekedy i riešenie batožinového priestoru budú proti.

Kryštalickým príkladom je aj nový Citroën C4 X/ë-C4 X, ktorý je odvodený zo štandardného krátkeho modelu C4/ë-C4. Novinka sa na prvý pohľad tvári, že do jej kufra bez problémov naložíte aj chladničku, v skutočnosti sa však otvára len krátka plechová časť a zadné okno ostáva na mieste. Inak povedané, je to crossover sedan vyvinutý z crossover hatchbacku.

Predĺženie zadnej časti znamená, že sa toho pre vás v interiéri v porovnaní so štandardnou C4 veľa nezmení, pár pozitívnych zmien ale táto karosárska mutácia zákazníkom prináša. V prvom rade zväčšenie základného objemu batožinového priestoru z 380 na 510 litrov, akurát prekonanie nakladacej hrany vo výške 745 mm nebude jednoduché. Aký je maximálny objem kufra, netušíme, Citroën akurát hovorí, že sklopiť môžete operadlá zadných sedadiel aj v modeli X.

Zlepšil sa tiež koeficient aerodynamického odporu Cd na 0,29, akurát nemáme veľmi s čím porovnávať, keďže sa Francúzi hodnotou základného modelu veľmi nechvália.

Keďže X je postavené na známych základoch, teda platforme CMP, jeho rázvor sa nemení. Auto má rovnakých 2670 mm ako C4, akurát celková dĺžka narástla zo 4360 na 4600 milimetrov a novinka tým pádom len o 20 centimetrov zaostáva za Citroënom C5 X.

Pod prednou kapotou nájdete tiež len známu techniku. Konkrétne preplňovaný benzínový trojvalec PureTech s objemom 1,2 litra, ktorý bude dostupný s výkonom 74 kW (101 koní) a 205 Nm alebo 96 kW (131 koní) a 230 Nm. Na rozdiel od krátkej verzie by však v sedane nemal byť silnejší motor dostupný so šesťstupňovým manuálom ale len osemstupňovým automatom.

Automat má byť tiež jedinou voľbou v spojení s naftovým štvorvalcom 1.5 BlueHDi, ktorý bude dostupný len na niektorých trhoch a výlučne v silnejšom prevedení s maximálnym výkonom 131 koní a najvyšším krútiacim momentom 300 Nm.

Písmeno „ë“ naznačuje, že aj C4 X bude v predaji ako elektromobil, pričom na niektorých európskych trhoch sa bude predávať len tento model. Opäť dostane jeden elektromotor s výkonom 136 koní a krútiacim momentom 260 Nm a k tomu lítiovo-iónové akumulátory s kapacitou 50 kWh, ktoré majú zabezpečiť dojazd podľa normy WLTP 360 kilometrov (o 3 km viac ako ë-C4).

Nové modely C4 X a ë-C4 X sa budú vyrábať len v Európe, presnejšie povedané v španielskej továrni Stellantis Villaverde neďaleko Madridu. Predaj oboch áut začne na jeseň tohto roka a niekedy v tom istom termíne vám budeme môcť prezradiť aj ceny.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov

zdroj: Citroen