Motor z lode a manuálna prevodovka

Dizajn poňali v znamení retro štýlu, pripomína slávne talianske pretekárske autá ako Alfa Romeo 33 Stradale alebo Ferrari 330 P4. Je to pekný štýl, ale to prevedenie, ktoré predviedli na autosalóne, nie je hodné 21. storočia. Hneď na prvý pohľad udrú do očí príliš veľké medzery medzi panelmi karosérie a aj ich dopasovanie je biedne. Na aute, ktoré má dosiahnuť 500 km/h, by som si predstavoval oveľa kvalitnejšie spracovanie. Spoločnosť však tvrdí, že v Ženeve vidíme iba prototyp a verziu homologovanú do premávky predstavia o niekoľko mesiacov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Ale poďme sa pozrieť pod kapotu, tam v strede tróni 9,0 litrový hliníkový twin-turbo V8 DOHC so 4-ventilovou technikou, ktorý produkuje 1800 k. S najväčšou pravdepodobnosťou ide o motor Mercury Racing QC4 z pretekárskej lode. 1800 k bude na zadné kolesá prenášať 6-stupňová manuálna prevodovka a samosvorný diferenciál.

Corbellati tvrdí, že ich hypercar postavili na karbónovom šasi s karbónovou karosériou, použili adaptívny podvozok a karbón-keramické brzdy. Toto všetko vyzerá na veľmi dobre na papieri, ale aká bude skutočnosť? Ozaj zvládnu 500 km/h? Ja myslím, že nie, a to hneď z niekoľkých dôvodov. V Ženeve stojí Missile na obyčajných semislikoch Michelin Pilot Sport Cup 2, ktoré sú určené na jazdu na okruhu. Na rekordný pokus môžu samozrejme prezuť, ale neoznámili spoluprácu so žiadnou pneumatikárskou spoločnosťou, ktorá by im dodala špeciálne gumy. A práve pneumatiky sú jedným z hlavných faktorov úspechu, vedeli by o tom hovoriť ľudia z Bugatti alebo Hennessey.

Corbellati Missile, 1800 k a 500 km/h, to vážne?

Render vyzeral dobre

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Druhým dôvodom je aerodynamika. Keď sa poriadne zahľadíte na obrázky a videá uvidíte, že všade poučili skrutky, ktoré nemajú zapustenú hlavu. Pologuľatú hlavu by mohli využiť ako generátory vírenia, ale to pri takomto prúdnicovom tvare nie je potrebné a zbytočne uberá z maximálky. Horšie je to pri spliteri, tam sú rovnaké skrutky. Víriť vzduch pod prednou spodnou časťou auta, kde predpokladáme rovnú podlahu, je priam nežiaduce. Jasné, skrutky môžu vymeniť, ale to najväčšie zlo je v oblasti difúzora, a tým je prevodovka, ktorá z neho trčí! Týmto spôsobom totálne narušili prúdenie vzduchu pod autom a výrazne znížili účinnosť difúzora. Čo si myslíte vy, pokorí Corbellati Missile hranicu 500 km/h, alebo sú to len silné slová tvorcov?

zdroj a foto: carscoops.com

video: gonews, TechnologicVehicles