Dacia Duster je vo finálnej podobe o poznanie iné auto ako bol koncept.

Dacia Duster je vo finálnej podobe o poznanie iné auto ako bol koncept.

Ľudový pracant

Základná myšlienka pri zrode Dusteru bola veľmi jednoduchá - priniesť na svet dostupné, moderné a spoľahlivé auto 4x4. Ako vieme, trh v tomto segmente doslova zíva prázdnotou, kdežte opačná strana cenového spektra je doslova prepchatá. To je šanca, ktorej sa chytil Duster. Už na prvý pohľad sa priraďuje k autám triedy SUV. Svojou dĺžkou 4,31 metra a šírkou 1,82 metra nebude určite patriť k tým menším autám na našich cestách. Ako ste si už možno všimli, jedná sa o platformu B0/Logan.

Duster je skutočne mohutné auto. Na obrázkoch pôsobí ešte mohutnejšie ako Škoda Yeti.

Duster je skutočne mohutné auto. Na obrázkoch pôsobí ešte mohutnejšie ako Škoda Yeti.

Dacia Duster sa bude ponúkať ako klasická dvojkolka (4x2) alebo štvorkolka (4x4). Výška podvozku je od zeme cez 200mm, predný nájazdový uhol je 30 stupňov, zadný cez 35. 4x2 má pohotovostnú hmotnosť 1180 kg a 4x4 1280kg. A to je pekelne dobrá hodnota. Systém 4x4 je pôvodom od partnerského Nissanu, teda žiaden hókus pókus. A to je veľmi dobrý argument ak by ste mali akékoľvek pochybnosti. Ak je Duster vybavený pohonom na všetky kolesá, tak má vo výbave aj volič jazdného režimu: AUTO (automatické rozdelenie krúťiaceho momentu na nápravy, za bežných podmienok len na predok), LOCK (pevné rozdelenie 50:50 na obe nápravy) a 4x2 (náhon len na predok).

Bočný profil prezrádza vyššiu stavbu auta. Presne takú, na akú fanúšikovia Dacie čakali.

Bočný profil prezrádza vyššiu stavbu auta. Presne takú, na akú fanúšikovia Dacie čakali.

Motorová paleta bude relatívne úzka, avšak obsahuje všetko potrebné. Obe verzie sa budú objednať buď s benzínovou 1.6 16V (110k) alebo s dízlom dCi (85k alebo 105k). Každý jeden motor bol už implantovaný pod značkou Renault, takže sú to osvedčené jednotky.

Dacia Duster bude doma práve mimo spevnených ciest.

Dacia Duster bude doma práve mimo spevnených ciest.

Záruka na Duster bude trojročná alebo 100,000 km. Jeho nasadenie bude celosvetové. V Európe sa tak stane už na jar (vrátane Turecka a Maroka) a doplní tak flotilu modelov Logan, Logan MCV (van+pickup) a Sandero. Od leta 2010 bude Duster v predaji aj na Ukrajine, blízkom východe či Afrike. Je ale dosť možné, že tam sa objaví ako Renault. Rusko alebo Brazília dostanu Duster až v roku 2011. Duster sa vyrába v Rumunskom meste Pitesti a ročná produkcia bude na úrovni 350,000 kusov.

Na záver už len dodám, že sa teším na predstavenie tohto auta, vyzerá totiž viac než sľubne! Otázka totiž znie: zatočí s Yetim? Pozrite si aj upútavku na náš Test Dacia Duster - už onedlho na TopSpeed.sk

PS: Prečítajte si novinku - Dacia Duster a jej nové živé foto a technické údaje

PS2: Pozrite si aj naše TopSpeed.sk video: Ženeva 2010: Dacia Duster