Netušíme, či sa majitelia Springu sťažujú na nedostatočnú dynamiku (ktorá je skutočne skromná), faktom ale je, že osem z desiatich súkromných vlastníkov si podľa Dacie doteraz objednalo vyšší výbavový stupeň Expression.

Práve pre nich je určený nový Spring Extreme, ktorý k pôvodnému výkonu pridáva 15 kilowattov, teda 20 koní a drobné úpravy v dizajne.

Výsledných 48 kW – teda 65 koní – stále nie je veľa, lenže v porovnaní so slabšou verziou s výkonom 33 kW (45 koní) ide o celkom slušný, takmer 45-percentný nárast sily elektromotora, a preto nepochybujeme, že rozdiel v dynamike pocíti aj menej skúsený vodič.

Háčik je akurát v dvoch veciach. Dacia zatiaľ nezverejnila konkrétne technické údaje, takže netušíme, ako sa uvedené čísla podpísali na zrýchlení z miesta na stovku, respektíve na pružnej akcelerácii. Horšie však je, že nová pohonná jednotka skrátila uvádzaný dojazd, ktorým tento model nevynikal ani doteraz.

Viac koní, ale s kratším dojazdom

Podľa tabuliek má slabší pôvodný Spring akčný rádius 230 kilometrov, v prípade prevedenia Extreme je to (podľa výrobcu a metodiky WLTP) 220 kilometrov. Ak by sme brali do úvahy tvrdenie Dacie, podľa ktorého tento najlacnejší európsky elektromobil najazdí denne v priemere len 31 kilometrov, priemernou rýchlosťou 26 kilometrov za hodinu, spomínané skrátenie dojazdu by vadil nemalo. Nepochybujeme ale o tom, že to mnohým potenciálnym zákazníkom prekážať môže.

Spring Extreme sa začne predávať už 17. januára, najprv ale vo Francúzsku, za 22 300 eur (bez dotácií), čo je o 1500 eur viac v porovnaní s verziou Essential Electric 45. Tá u nás stojí 19 800 eur, ak by teda navýšenie ceny na Slovensku kopírovalo francúzsky trh, stála by novinka menej ako súčasné prevedenie Expression Elecric 45. Niečo také považujeme samozrejme za utópiu, mohlo by to ale znamenať, že výkonnejší model nebude zásadne drahší ako súčasné slabšie auto.

Len pre poriadok pripomíname, že verziu Extreme rozpoznáte okrem iného podľa nového laku s názvom „bridlicová modrá“, kontrastných hnedých (podľa Dacie medených) doplnkov a (pravdepodobne) nálepiek na bokoch s topografickým vzorom.

Vnútri nájdete rovnakú vzorku na prahových lištách, predných gumových koberčekoch a podobná „medená“ hnedá sa opakuje aj v interiéri.

zdroj: Dacia