Hospodárenie dcérskej spoločnosti nemeckej pošty zabezpečujúcej finálny vývoj a neskoršiu výrobu elektrickej dodávky Streetscooter skončila v strate, ktorú už Deutche Post nechce znášať. Podľa jej finančnej riaditeľky Melanie Kreis si celý projekt pripísal v roku 2019 stratu až 100 mil. eur, čo znamená ekonomickú neudržateľnosť a jeho plánované definitívne ukončenie na konci roka 2020.

Výroba auta mala byť jednoduchá a lacná, nakoniec však nemeckú poštu poriadne zadlžila.

Drahá diera na trhu

Keď sa celý projekt rozbiehal, Deutsche Post vyhlásila, že svojou úžitkovou dodávkou Streetscooter vypĺňa dieru na trhu, ktorá je pre veľkých hráčov ako Daimler a Volkswagen nezaujímavá. Technickým partnerom pri vývoji auta bola spoločnosť Bosch, pričom sa všetky vývojové práce rozbehli až potom, čo spoluprácu odmietli všetky veľké automobilky. Iniciatívny bol najmä Volkswagen, ktorý ponúkal upravené dodávky VW Caddy. Deutche Post však jeho ponuku odmietla. Podľa prepočtov veľkých automobiliek šlo o finančne náročný projekt s malou šancou na návratnosť. Deutche Post však bola iného názoru a vyvinula dodávku Streetscooter prispôsobenú požiadavkám kuriérskych a poštových služieb. Elektromobil neprodukoval žiadne lokálne emisie a jeho úlohou bolo zásobovanie centier miest a obytných zón. Až polovica produkcie auta pritom bola určená pre externých zákazníkov. Jürgen Gerdes z predtavenstva Deutche Post dokonca vyhlásil, že počítajú s ročnou produkciou 100 000 kusov. Na vývoji a výrobe auta, ktoré sa dostalo na trh v roku 2014, pracovalo 200 ľudí. Všetko to boli zamestnanci Deutsche Post.

StreetScooter a čínska spoločnosť EV Cherry podpísali zmluvu, na základe ktorej sa mali od roku 2021 vyrábať elektrické dodávky aj v Číne. Z projektu nakoniec zišlo.

Aj pre samosprávy a obce

Základná cena auta bez nadstavby sa pohybuje okolo 32 000 eur a ambiciózny projekt zahŕňal dokonca vlastnú servisnú a obchodnú sieť. Predstavitelia nemeckej pošty sa spoliehali na mechanickú jednoduchosť auta znižujúcu nároky na servis aj výrobu. O odbyt sa mali postarať predovšetkým internetový obchod a veľký rozmach kuriérskych služieb. Na nezáujem sa pritom pošta sťažovať nemohla, doteraz totiž vyrobila približne 12 000 vozidiel. Ani to však nezabezpečilo profit a vďaka dodávke Streetscooter musí Deutsche Post celkovo odpísať 400 mil. eur. Posledné kusy budú dodané zákazníkom na začiatku roka 2021. Nemecká pošta vyhlásila, že v roku 2021 už bude dodávky pre vlastné potreby nakupovať od iných výrobcov.