Toto nie je prvá šialená myšlienka, ktorá prišla z Bruselu.

Toto nie je prvá šialená myšlienka, ktorá prišla z Bruselu.

Európska únia prekračuje všetky medze zdravého rozumu. Ona vie najlepšie čo je pre nás dobré a čo zlé. Výsledkom tejto absurdnej smernice môžu byť tisíce áut, ktoré neprejdú technickou kontrolou napríklad preto, že majú iné stierače. Návrh smernice počíta s tým, že každé auto bude musieť mať celú svoju životnosť rovnakú špecifikáciu, akú dostalo vo výrobe. To znamená žiadne iné kolesá, tlmiče, pružiny, brzdy, bodykity alebo aj stierače. Problém by mali aj veterány, ktorých majitelia namontovali napríklad lepšie (a aj bezpečnejšie) brzdy.

Ako mohla napadnúť niekomu takáto myšlienka? Koľko percent nehôd spôsobia upravené autá kvôli svojmu tuningu? Aftermarketové úpravy sú skôr spájané s vylepšeniami. Nikto si zo svojho auta nevyhodí kotúčové brzdy a nenamontuje si v rámci tuningu bubnové.

Neverím, že návrh tejto smernice prejde. Mnoho áut by prišlo o technické preukazy, svet tuningu by zanikol a technické kontroly by trvali celé hodiny.
Európska únia začína príliš zasahovať do našich áut. Vyzerá to tak, že byrokratický aparát vie lepšie čo je pre nás bezpečné a dobré.

Európska únia začína príliš zasahovať do našich áut. Vyzerá to tak, že byrokratický aparát vie lepšie čo je pre nás bezpečné a dobré.

V našich zemepisných šírkach o tomto návrhu veľa nevieme. Briti sú rázne proti. Na tento návrh reagoval napríklad Barry Cornes z Asociácie automobilových nadšencov: „Dopad takejto smernice by bol obrovský. Je to hlúposť a v praxi by to nefungovalo. Museli by ste poznať detailné špecifikácie všetkých vyrobených áut. Veľa starších áut majitelia neskôr vybavia lepšími stieračmi alebo brzdovými svetlami. To by bolo nelegálne? Ako je to možné?“

Európska komisia na návrhu začala spolupracovať s 240 organizáciami a súkromníkmi v oblasti automobilovej dopravy, ktorí mali návrh pripomienkovať. Dúfam, že úradníkom vysvetlia, ako sa veci majú a najmä to, že tento návrh je úplne odtrhnutý od reality.

Prečítajte si aj: Od 1. novembra nám Brusel stráži aj tlak v pneumatikách