Celý zámer Green NCAP je poukázať na ekologickú stránku nových áut. Keby sme počítali len výlučne vypúšťané primárne emisie, elektromobily by zvíťazili a hneď za nimi by nasledovali elektrifikované autá. Avšak do úvahy zobrali aj iné parametre, napríklad energetickú účinnosť. Laicky povedané, ak teda budeme mať dve pohonné jednotky s odlišným zdvihovým objemom a rovnakou spotrebou, ich energetická účinnosť bude rozdielna v prospech motora s vyšším zdvihovým objemom.

Do testov zapojili celkovo až 24 áut. Trocha škodou je fakt, že do úvahy stále nebrali zohľadnenie emisnej stopy pri výrobe paliva a elektriny alebo nezohľadnili aj životný cyklus auta a s tým spojené náklady na výrobu. Avšak aj to by malo byť do budúcna zachytené.

Poradie od prvého miesta.

Prvý elektromobil, nič neprekvapivé

Kto by to nečakal, prvé dve miesta získali elektromobily. V troch zohľadnených kategóriách čistota vzduchu, energetická účinnosť a skleníkové plyny mali oba elektromobily plný počet po 10 bodov. Celkový zisk 5 hviezdičiek tak nie je prekvapivým. Tretie miesto získala hybridná Toyota C-HR, ktorá získala 3,5 hviezdičky. Avšak zaujímavosťou je fakt, že ďalší hybrid Honda CR-V získal 2,5 hviezdičky a skončil na 13. mieste.

A opačná strana poradia odspodu hore je tvorená najmenej ekologickými autami.

Ďalším prekvapením je štvrté miesto, na ktorom sa umiestnil vznetový Mercedes-Benz C 220d so ziskom 3 hviezdičiek. Za ním nasledovali Peugeoty 2008 a 208 s malým trojvalcom 1.2 Puretech. Ďalšie prekvapenie je siedme a ôsme miesto, kde lepšie skončil Renault Captur s 1,33-litrovým zážihovým motorom ako menšie Clio s menším trojvalcovým jednolitrovým motorom. Až na deviatom mieste skončilo prvé auto na CNG, Seat Ibiza 1.0 TGI.

Ďalší diesel bol na 11. mieste s BMW 320d alebo 12. miesto s Daciou Duster 1.5 dCi. Nie je ani prekvapujúce, že najhoršie skončili veľké autá, ako SUV či vany. Poradie od konca je nasledovné, VW Transporter, Opel Zafira Life, Mercedes-Benz V-Class, Kia Sportage alebo Mazda CX-5.

Zdroj: Green NCAP