Bohatí taliani, a najmä tí, ktorí nemajú až tak čisté účtovníctvo firiem, sa vo veľkom zbavujú svojich drahých áut a lodí. Talianska vláda totiž okrem opatrení v podobe zvýšenia daní na všetko začala hon na daňových podvodníkov. Boháči, ktorí dlžia štátu na daniach obrovské sumy, sa teda zbavujú svojich drahých hračiek. Pretože tie pútajú pozornosť široko daľeko. Polícia priam vychytáva majiteľov Porsche či Ferrari a kompletne preberá ich účtovníctvo. Je známy prípad, kedy v Benátkach zastavili chlapíka na Ferrari F40 s priznaným mesačným príjmom 2000Eur. Na daniach pritom za pár rokov dlhoval približne osem miliónov eur. Po zavedení superpočítača Serpico, ktorý sa prehrabáva účtovníctvom všetkých obyvateľov, bolo na začiatku roka vidieť prívesy naložené drahými autami mieriace von z krajiny. Nikto nechce byť chytený, majitelia sa boja vyťahovať svoje drahé autá na denné svetlo. Niektorí dokonca žiadajú dílerov, aby si prišli vyzdvihnúť auto, ktoré predáva, priamo z ich garáže. Odmietajú riskovať prípadné chytenie finančnou políciou po ceste do bazáru. Vývoz áut z Talianska teda stúpol trojnásobne, a ceny jazdených luxusných športiakov klesli na polovicu.

Nebavíme sa ale iba o značkách ako Maserati, Ferri alebo Lambo. Trh s ojazdenými autami zaplavujú i trojkové Baworáky, Mercedesy či Range Rovery. Nuž a keďže existuje takýto prebytok v bazaroch, logicky padá i predaj nových áut. Predaju nových kúskov nenapomáha ani nová daň, ktorú vyrúbila talianska vláda. Podľa agentúry Bloomberg majiteľ Lamba Aventador zaplatí ročne na dani o tri štvrtiny viac, teda 8400 Eur. A platiť takú vysokú sumu nemá chuť každý. Talianska superdaň je 20Eur za každý kilowatt výkonu nad 185 kW.

Daňoví podvodníci v Taliansku rozpredávajú svoje hračky. Jazdeným Ferrari či Lambám tak klesli ceny o 50%!

I tu si však taliani vymysleli fintu, ako sa dá toto všetko obísť. Nazývajú to "nemeckým lízingom". Pointa je, že drahé autá sú registrované v zahraničí, väčšinou v Nemecku. Majú teda iné poplatky, iné dane, inú poistku a najmä - v podstate nie sú ich. Auto je totiž papierovo v prenájme od zahraničnej firmy. Výhoda je pre majiteľov i v tom, že je veľmi malá pravdepodobnosť postihu za dopravné priestupky. Pokuty vodičom do zahraničia sa ešte stále príliš neriešia, i keď EU plánuje zaviesť systém. ktorý to porieši.

Ako teda polícia vie, že boháči asi klamú na daniach? Majú na to tabuľky. Pre konkrétny objem motora a cenu auta je jasne dané, aký príjem musí mať majiteľ, aby si auto mohol dovoliť. Do tejto sumy sa však musí majiteľ zmestiť i so svojimi domami a jachtami, inak je vo veľkých problémoch. Potom treba vysvetliť svoje dane pekných pár rokov dozadu...

idnes.cz, autonews.com