Prvý otvorený list spoločnosť zverejnila v denníku The Tennessean.

Čudovať sa náhode môžeme a nemusíme. Za oboma vozidlami ako dizajnér stojí jeden a ten istý človek, Ben Bowlby. Najprv však pracoval pre DeltaWing a potom pre Nissan. Podobnosť a ba priam až identickosť asi čisto náhodná nebude.

Don Panoz, majiteľ spoločnosti DeltaWing, sa chcel s Nissanom dohodnúť podobrotky. Japonci však evidentne nemali záujem, pretože Panoz zažaloval automobilku už v decembri za porušenie patentu, ktorý jej patrí.

Súdny spor trvá od decembra a v podstate sa ešte ani nezačal. Vlastníctvo patentu stojí na strane spoločnosti DeltaWing Technologies.

Druhý skončil na Automotive News.

Súdny spor je v súčasnosti v štádiu zhromažďovania dôkazov právnikmi jednotlivých sporových strán. Zatiaľ nie je známe, kedy bude vytýčené prvé pojednávanie. DeltaWing na čele s Donom Panozom však bojuje aj mimo súdnej siene. Čakanie na spravodlivosť si spoločnosť kráti uverejňovaním reklám vo forme otvorených listov, v ktorých porovnáva DeltaWing a ZEOD RC. Okrem iného poukazuje na to, že ak by boli tieto dve autá ľuďmi, zdieľali by dokonca vlastnú DNA. Majiteľ patentu si pochopiteľne jednoznačne myslí, že nie je možné, aby podobnosť bola založená na náhode.

Hovorca spoločnosti DeltaWing, Gary Fong, tvrdí, že nápad na túto reklamnú (alebo ak chcete inzertnú) kampaň vznikol krátko potom, ako sa spor nepodarilo urovnať zmierlivou cestou. Jej hlavným cieľom malo byť získanie podpory verejnosti na stranu Dona Panoza, čo sa aj údajne darí. Prípad budeme ďalej sledovať a keď sa objaví posun, budeme vás informovať.

Zdroj: autoblog.com

Prečítajte si aj:  Písmená „gti“ definitívne nepatria VW. Spor so Suzuki skončil