Dáma v červenom

Model Turbo Evoluzione nebol ten s najväčším motorom pod kapotou. Dokonca ho nepoháňalo ani legendárne Busso, avšak „obyčajnému“ štvorvalcu pomáhalo turbo. Jednaosmička má na papieri 155 koní pri 5800 ot/min a 226 Nm pri 2600 ot/min. Presne toľko, ako model Turbo, bez dodatku Evoluzione. Reálne však dávala kvôli zmenám strojovne okolo 170 koní a motor bol pripravený pre oveľa kvalitnejšie divadlo. V pretekárskej úprave bol schopný zvládnuť až 400 koní!

S pohonnou jednotkou sa spája ešte jedna zvláštnosť, a to mierne nižší objem vďaka menšiemu vŕtaniu valcov, ako pri „klasickej“ 1,8 Turbo (1762 cm3 vs 1779 cm3). Okrem toho, autá určené do premávky mali extrovertný bodykit, tuhšie pružiny a upravený zadný stabilizátor. Majiteľ konkrétneho kusu dal sedadlá prečalúniť do červeno-čiernej kože, aby ešte lepšie korešpondovali s charakterom Alfy. Tá má odjazdených 116 000 km, do USA ju doviezli v roku 2013 a je na predaj. Je aj držiteľkou certifikátu originality Alfa Romeo. Nádherný kus talianskej histórie automobilizmu, čo poviete? Alebo je pre vás vzhľad až príliš extrovertný? 

V čase písania článku za ňu v aukcii ponúkajú 17 777 dolárov. Na akú sumu sa vyšplhá, môžete sledovať tu.

Zdroj: Bringatrailer

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov