A vlastne to asi nebude nikdy, pretože aj keď sa podarí dokončiť všetky úseky D1 medzi BA a Mikulášom, povedať, že máme diaľnicou spojené BA a KE bude stále lož. Prečo? Pre vytunelovaný tunel Branisko. Ten totiž nie je ani diaľnicou, ani rýchlostnou cestou, ale pre podvod na celej SR len cestou I. triedy s obojsmernou premávkou v jednej rúre, čo je pre diaľnice, samozrejme, neakceptovateľné.

A ani tie nové úseky, podľa plánu odovzdané tento rok, nebude možné užívať celé. Pribudnúť síce má 28 nových kilometrov. Celkovo teda stúpne diaľničná sieť na úroveň 510 km. Teoreticky. No koľko z nich bude aj použiteľných je druhá vec. Nové úseky majú vzniknúť pri Žiline a pri Košiciach. Na severe majú podľa plánov vo februári 2019 odovzdať 11,3 kilometrov na úseku Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka. Tento úsek však, zdá sa, na dlho skončí v poli ako slepá ulica. Mešká mu totiž privádzač dlhý 2,6 km na úseku Lietavská Lúčka - Dubná Skala s dlhým tunelom Višňové. Podľa dohôd má byť hotový v decembri 2019. Aj tu je už zrejmé, že sa tak nestane! Na diaľnicu sa budeme len pozerať. Pri Košiciach majú odovzdať úsek dlhý 14,4 km. No a vo výsledku to znamená, že ani presne 30. rokov po nežnej Slovensko neprekročí svoj tieň a 500 km použiteľných diaľnic mať nebudeme.

Spomeňte si úprimne, koľkokrát ste za ostatných 20 rokov skočili na lep idiotom politikom, ktorí v rámci predvolebnej kampane mali dosť drzosti znova sľubovať nové úseky, prepojenie našich veľkých miest a ďalších vecí na diaľnice naviazaných. Nejednému, viem! Je to aj naša hanba, že tí somári od nás naďalej dostávajú hlasy, napriek tomu, že nemajú najmenšej hanby na túto osvedčenú predvolebnú tému opakovane klamať. Rád by som vám odporučil jednu vec, ak si teda dáte poradiť. Ak sa v najbližšom boji o parlament nájde somár, ktorý bude sľubovať Dé-jedničku, škrtnite si ho zo zoznamu. Tú nešťastnicu D1 už musí každý z nich dokončiť po tichu a z povinnosti a nie s pompou a oslavami. Už teraz je neskoro a koniec ani nevidno...