Spôsob a rýchlosť, ako Lej Ťün tlačí vpred svoj najnovší podnikateľský zámer, je skutočne neobvyklá. Novú divíziu osobných automobilov s názvom Xiaomi EV, si nechal zaregistrovať len pred dvomi mesiacmi, presnejšie povedané koncom augusta. Sériová výroba jeho elektrických áut by sa pritom mala rozbehnúť už v prvej polovici roka 2024.

Aj preto, že Xiaomi nemá s produkciou automobilov prakticky žiadne skúsenosti a od tejto chvíle má na splnenie sľubu len dva a pol roka, sa v zákulisí špekuluje o možnom strategickom partnerovi, žiadna automobilka sa však k tomuto projektu zatiaľ nehlási.

Takto si nový elektromobil Xiaomi EV predstavuje nezávislý dizajnér a fanúšik značky Mo Fei.

Do roku 2031 finančná injekcia skoro 10 miliárd eur

Dcérska firma Xiaomi EV mala v čase svojej registrácie na účtoch kapitál približne desať miliárd jüanov, v prepočte približne 1,34 miliardy eur, to je však len začiatok. V priebehu najbližšej dekády chce Lej Ťün investovať do tohto podniku 10 miliárd dolárov, teda ďalších zhruba 8,6 miliardy eur.

Časť z tejto sumy už Xiaomi vlastne použilo na nákup spoločnosti Deepmotion, ktorá sa zameriava na vývoj technológií autonómneho riadenia. Nová čínska automobilka za prevzatie postupne zaplatí 77,4 milióna dolárov, teda asi 66,4 milióna eur a sľubuje si od nej posilnenie aktivít v oblasti výskumu a vývoja.

Takto si nový elektromobil Xiaomi EV predstavuje nezávislý dizajnér a fanúšik značky Mo Fei.

Pred pár mesiacmi malo Xiaomi EV k dispozícii len okolo 300 zamestnancov a v tejto chvíli prebieha nábor ďalších pracovníkov. Zaujímavé je, že podobným spôsobom nedávno oznámila vstup do sveta automobilov i tchajwanská firma Foxconn, ktorá je partnerom Apple a zmluvným výrobcov mobilov iPhone. Tá však rovno predstavila i tri elektrické prototypy.

zdroj: Mo Fei, Autonews