Vylepšený priebeh krútiaceho momentu vznikol pri zachovaní priemernej kombinovanej spotreby o niečo viac ako 10 l/100km, čo na tento ozrutný objem motora znie až neuveriteľne. Tajomstvom je technológia selektívneho vypínania spaľovania vo valcoch. Motor podľa potreby pracuje so štyrmi alebo ôsmimi valcami. Svalnaté kupé je vybavené 5-stupňovou automatickou alebo 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá disponuje vysokovýkonnou spojkou prebratou z modelu Viper SRT10.

Oproti štandardnému Challengeru má SRT8 nižšie postavenie a lepšie jazdné vlastnosti

Oproti štandardnému Challengeru má SRT8 nižšie postavenie a lepšie jazdné vlastnosti

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov
„Pohodlie a bezpečnosť nie je doménou len rodinných automobilov. Pravý muscle car Dodge Challenger SRT8 392 má podľa tvorcov až 35 bezpečnostných technológií. Čerešničkou na torte komfortu je vyhrievaný volant.“

V číselnom vyjadrení to znamená, že Challenger SRT8 392 akceleruje na 100 km/h za 4 sekundy a dá necelých tristo, teda presne 293 km/h. Výkon nie je všetko, zdá sa, že už to pomaly začínajú chápať aj americkí konštruktéri. Vynovený Challenger SRT8 vybavili adaptívnym odpružením. Systém má síce iba dva režimy, ale aj to je lepšie ako nič. Voľba „Auto“ slúži na bežnú jazdu, pri ktorej sa podvozok musí vyrovnať s rôznymi podmienkami. Režim „Sport“ dodá vozidlu tuhšie pruženie pre športovejšie jazdné vlastnosti za cenu nižšieho komfortu jazdy.

Výrobca tvrdí, že vďaka vysokovýkonným brzdám automobil z rýchlosti 100 km/h zastaví na necelých 36 metroch

Výrobca tvrdí, že vďaka vysokovýkonným brzdám automobil z rýchlosti 100 km/h zastaví na necelých 36 metroch

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

Bezpečnosť posádky zabezpečuje ABS, kontrola trakcie, ESC, brzdový asistent, systém podpory brzdenia počas dažďa a asistenčný systém pre rozjazd do kopca. Vodič môže do auta nasadnúť, naštartovať a odísť bez toho, aby potreboval kľúč.

Sila 351 kW a 637 Nm pochádza z 6,4 litrového V8 a cez 5-stupňový automat, alebo 6-stupňový manuál prechádza na zadné kolesá

Sila 351 kW a 637 Nm pochádza z 6,4 litrového V8 a cez 5-stupňový automat, alebo 6-stupňový manuál prechádza na zadné kolesá

Interiér nemá takmer žiadne zmeny. Na pohľad rozoznáme, že ide o americké muscle car. Informačno-zábavný systém umiestnený v interiéri informuje posádku o čase zrýchlenia, brzdnej dráhe, preťažení a podobne. Pre rozmaznanejších vodičov Dodge pripravil vyhrievaný volant...

Dodge Challenger SRT8 392 je postavený na 20

Dodge Challenger SRT8 392 je postavený na 20" päťlúčových zliatinových diskoch

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov