Dodge Challenger SRT8 392 Yellow Jacket

Dodge Challenger SRT8 392 Yellow Jacket

Pod kapotou nájdeme svalnatý agregát HEMI V8 s objemom 6.4 litra poháňajúci zadné kolesá s výkonom 470k (351 kW) a 637 Nm. Veľmi príjemné čísla. Prevodovka je netradične na americkú káru  6.st manuál Tremec TR-6060. Tá sa prvý krát objavila v aute Dodge Viper SRT10. Samozrejme, možnou voľbou bude aj 5st. automat s radením na volante. V sériovej výbave nájdeme, naštastie, aj samosvorný diferenciál, ktorý uľahčuje prenesenie ohromného krútiacieho momentu na vozovku.

Za svoje peniaze dostanete aj sériovo montovaný "Fuel Saver Technology" systém, ktorý dokáže vypnúť 50% valcov pri kľudnej jazde. Teda technológiu, ktorá v súčasnosti zažíva svoj veľký comeback, keďže bola po prvý krát uvedená už začiatkom 80tich rokov u Cadillacu.

Celkom netradičné je pri amerických musclecars použitie aktívneho podvozku (ADS), keď si z miesta vodiča nastavíte jeho charakteristiku, teda režim v akom má pracovať. Chcete pohodlnú plavnú jazdu? Ok. Idete na okruh? Žiaden problém! Výsledkom je slušné bočné preťaženie až 0,9g i keď napríklad pre porovnanie Nissan GT-R prekračuje 1,1g.

Na 100 km/h sa toto kupé rozbehne za približne 4 sekundy a topspeed je 291 km/h. Šprint na 1/4 míle je otázkou približne 12 sekúnd a zo 100 km/h rýchlosti dokáže tento Dodge zastaviť presne na dĺžke 35,6 metra.

Akokoľvek sa vám exteriér zdá samoúčelne "vytunený", má to svoje opodstatnenie - vylepšená aerodynamika priamo z fabriky. A to nie je nikdy na škodu veci.

Celá produkcia je obmedzená na 1000 kusov a ako isto správne hádate, celá pôjde len do USA a Kanady. Škoda, že takéto chuťovky sa u nás objavujú len ako šedý dovoz, svojich kupcov by si iste našli.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov